@Plantagenparkeringen sa:
Vad är det som gör att ni inte har de där sista fem procenten just nu?
– Mycket beror på att vi har en annorlunda grupp jämfört med förra året. Vi har inte riktigt det där tydliga ledarskapet som vi kanske hade förra året i den här typen av matcher. Det är en rätt tydlig tendens i och med att vi tappar i många matcher.
Velic svar igår. Spelidé ligger kvar på förra årets trupp mao. Vem mer med pondus än Johan Persson har vi tappat?
Hur vi efter Gaismatchen blivit ett sånt loosergäng. Tränaren har varit i en sits där vi varit på botten, då han tog över. Det är svårare att svara på förväntningar. Se Järdlers tid. Lättare att rädda än att skapa. Vet inte heller hur mycket av ryktet med utskällningar på träningar stämmer, men med den bilden jag fått info om skulle jag inte bli förvånad.
Sheriffen, Stefan K och Mehic. Tre ledare på plan som saknas där i vart fall de två sistnämnda även saknas rent fotbollsmässigt.
Men med det sagt utgår jag ifrån att Velic ser allvaret i situationen att vi tappar mycket poäng i slutminuterna och tidigt agerar. Velic måste också se sitt ansvar i alltför sena byten och att han inte utnyttjar möjligheten att förändra spelsystemet under matcherna när det blivit tydligt att vi kört fast på ett eller annat sätt.