@Ols sa:
@Jockeluring sa:
@Zingo sa:
@Jockeluring sa:
Vi kan nog Velic-vända och vrida på allt tills solen går upp baklänges. Jag tror det handlar mindre om hans bevisbara kvaliteter, hur de ska värderas, vilken potential, vad truppen anser etc. Medan ALLT handlar om vad Vito ser framför sig. Ingår Denis i Vitos vision eller inte? How would I know? B)
Den berömda huvudet på spiken. Min ståndpunkt gällande nästa år står fast - det är många solar som ska stå i zenit, många bitar som ska hitta sin plats o s v innan Öster (Vito) bjur Velic på medda i förtid.
Jag kunde ha tillagt: Oj, vad det skulle vara coolt om Vito ställde sig upp och sa: "Denis och jag ska till allsvenskan ihop, and from there, to the top". Följt av tio lyckliga år. Eller som redan Julius Caesar sa på sin tid: Velic, Vito, Vici. B)
Veni, vidi, vici eller Velic, Vito, Victor (om det nu blir något av Stulic) är det det som ska skapa en ny storhetstid tro.
Antingen tror Vito/JM att Velic är rätt tränare för att ta Öster till allsvenskan då måste man förlänga eller så dumpar man Velic redan efter den här säsongen. Förefaller tämligen meningslöst att låta Velic köra ett år till om man inte tror att han är rätt person.
Måste man förlänga då? Kan man inte se hur det går. Svårare än så är det väl inte. Det finns ju en ekonomiskt aspekt att ta hänsyn till om man sparkar honom givetvis. Man förlänger ju inte spelaravtal av generositet heller liksom. Däremot har de chansen att visa vad de går för sista året, ofta brukar det gå bra av någon anledning. Nä, satsa pengarna på spetsa truppen, förläng inte med Velic men behåll honom.