@Patrik sa:
@Zingo sa:
@penseln sa:
Jag läste i dagens s.m.p att jädler på en fråga varför han gjorde bara ett byte, svarade att han ej såg att det fannsnågon på bänken som kunde tillföra något framåt när vi gick för seger.
Men Järdler har ju rätt. Ingen på bänken tillför faktiskt något, jag förstår att Kapcevic byttes in för att han ska börja komma in i det igen. Avdic och Ahrn är talangfulla, men jag tycker inte att de på något sätt förändrat någon matchbild vare sig de har startat eller blivit inbytta. Såna killar ska komma in och få spela avslappnat när vi rider på en framgångsvåg, inte ses som potentiella livräddare i en bottenstrid.
Truppen behöver förstärkas. Och det kommer att bli gnäll då, våra talanger får inte speltid och bla bla bla. Men de har fått chanser. Och de kommer att få nya chanser. Men nu är det annat fokus. Poängen ska hem.
Fast jag hade gärna sett att Örnblom byttes in mellan backlinjen och Drott när Pedro gick ut, spelare som varit skadade kan få speltid u21.
Om 2-1 ledningen hållit lite längre, hade järdler bytt in örnblom, åtminstone sa han så i smp.
Jag kan väl tycka att en trött Andréasson, borde kunnat bytas ut mot en pigg spelare som orkar koncentrera sig.
Bytet med kapcevic ser jag som helt naturligt med tanke på spelutvecklingen och resultatet just då när han kom in.
Möjligen att örnblom borde kommit in redan innan 1-1 kvitteringen. Men hade varit ett väldigt tidigt byte då.