Helt enig med injektion i spelartruppen. Spelarna sluter sig lite och säger att "det här kan/ska vi lösa själva" men det är bara att konstatera faktum. Det finns några spelare i truppen som har lite väl mycket "otur" när det ska försvaras och "oskärpa" när det ska anfallas. Under normala omständigheter så hade de presterat bättre, men det är inte lätt att vara på topp när självförtroendet sviker. Och det är inte bara det egna självförtroendet jag pratar om; det är liksom hela lagdelars och i slutändan hela lagets självförtroende som påverkas.
Tror de verkligen på det? Jag är osäker.
Citat Månz Karlsson: "Istället går vi direkt ut i andra halvlek och slår några felpass, sedan krymper vi och krymper ända till de gör 1–1. Sedan har vi ingenting att förlora igen och då växer vi"
Jag älskar Månz för hans ärlighet men det han pekar på är ett jävla problem. Det finns absolut ingenting som ska hindra laget från att fortsätta mangla sönder BP. Det finns absolut ingenting när laget mår som det gör just nu som säger att man ska försvara en 1-0 ledning i en hel jävla halvlek för det kommer ju aldrig att hålla. Det finns liksom ingen bekväm utväg där vi lyckas vinna med 1-0 med 45 minuter kvar när det ser ut som det gör just nu. Framåt, uppåt, bakåt, nedåt. Har vi momentum så måste vi bara fortsätta.
Tyvärr måste lagdelarna konkurrensutsättas. Då kommer några av spelarna att vakna till liv medan några andra troligen kommer blekna än mer och tänka att de kommer att spela nån annanstans i nästa år. Men vi har inte längre något val. Konkurrensen måste upp.
På min önskelista: Renodlad vänsterback och central mittfältare med möjlighet att spela på kanten. Detta med motiveringen att Johannesson vaknat, Joao Rodrigo håller sig skadefri och att vI nu får tillbaka en rutinerad forward (Kapcevic) och ytterfältare (Helg). Och våra värvningar kan inte vara nån ung talang, det här behöver vara killar som direkt utmanar om en plats i startelvan.