Hansen Trodde faktiskt Öis skulle lyckas i år. De kan ju komma igång men går nu mot fjärde raka utan seger..
Valance Hansen Som sagt, göteborgs lagen är alltid över hypade och floppar alltid kommer folk aldrig att lära sig detoch hur det har gått för dom tidigare?
Labila Kabila Hansen Jag förstår inte alls hur Öis tänkte när de hade en tränare som fått ordning på laget förra säsongen och vad man antar hade kunnat bygga vidare på det och istället tar in en "sexig" tränare, men än orutinerad i seniorfotboll, och bygga nytt återigen...
outdoor_miner Jag hoppas Berndt trademarkade sitt U19-mål mot Häcken för Oscar Johansson plagierade just det rakt av mot Gnaget...
Labila Kabila outdoor_miner Och hur kan inte Vääänamoo inse att detta är en krigshandling, att plagiera våra mål!!!!
Hansen Lite komiskt att AIK efter förlusten på sörjan i Halmstad och förlusten idag borta mot Värnamo (visserligen på plast i Borås) i nästa bortamatch redan nästa onsdag ska spela på Strandvallen. Känns som en garanterad tredje raka bortaförlust. Dessa storstadslags förluster borta mot ”smålagen” känns allt mer lättippade.
Tompa Och nu är käppaslagsmålen i Vida och fnättbollen i Fortnox över för säsongen och alla i Växjö kan flytta fokus till Visman. Blir bra det!
Old Chap Valance Var lite ödmjuk för en enda gångs skull! Nu blev Växjö Lakers svenska mästare för fjärde gången, alltså lika många gånger som Öster har mäktat med. Det är en stark prestation som hockeylaget har gjort. Jag känner inget särskilt för ishockey och har jag några favoritlag är det Malmö Redhawks och Tre Kronor.
Oldtimern Blir bra värdemätare o möta Östersund, de dominerade ju totalt mot Sundsvall o höll tätt bakåt, så borde vara svårare motståndare, trodde de skulle vara bottenlag i år, men så verkar de inte, men hemma ska vi slå dem, med de självförtroende vi har nu, kan bli bra match, tror inte de parkerar bussen, utan vill nog vinna. Vilket borde gynna öster
Hansen Efter knappt en kvart står det 1-0 till VSK mot ÖSK men vad säger xG? Borde inte ÖSK leda egentligen?
Hansen Är det inte lite ovanligt efter totalt 23 halvlekar i inledningen av serien har tre lag som IFK Göteborg, Helsingborgs IF och Örebro SK (alla med mycket allsvenskt spel under 2000-talet) med gemensamma krafter inte gjort ett enda mål? Är det i den 24:e det händer med Järdlerboll? (Eller jinxar jag in ett nu i slutet av den 23:e?)
jon Eckart finns risk att Örebro går en ganska lång ökenvandring till mötes. Ett halvdant år till vad det verkar, publiken har fått smak för hockey och vanan/rutinen att vara i allsvenskan börjar så sakteliga försvinna
Slangen Eckart Nästan så man tycker lite synd om honom nu. Han verkar ju ändå vara en rätt sympatisk snubbe, rätt bisarrt att det skiter sig igen så fort det blir skarpt läge efter en jättefin försäsong.
Hansen Blev ett mål till i baken innan paus istället. Ännu ett fint mönster likt HIF:s 0-1, 0-1, 0-1, 0-1 ÖSK har 0-0, 0-0, 0-2, 0-2 Om det stannar så idag bör det fortsätta med 0-4, 0-4, 0-8, 0-8, 0-16, 0-16 osv