Hansen rent teknisk kan vi ju komma etta om både halmstad och bp bara tar varsin 3 till och vi vinner allt

Apotekaren

Det hade varit det rimliga med tanke på att inget annat lag vunnit Superettan detta millennium då året slutat med en tvåa. 2002 avslutade vi dessutom med en magnifik slutspurt genom fyra segrar sista fyra.

Idag talade BP om för oss att vi får lägga allt fokus på kvalplatsen. De och HBK är bättre än oss sett över säsongen, bara att svälja tyvärr.

Ruuben

På samma sätt känns det som Varberg just nu talar om för HIF och Degen att de får slåss om kvalplatsen. 2-0 till Varberg på Olympia nyss.

Valance Tappa inte tron mina kära vänner, detta kommer att vara oss inom några år

Hansen
        Verkligen, dock har jag svårt att se HIF plocka in 6 poäng på Degen, så nog är kvalplatsen klar för dem.

Ruuben

Sant.

Otroligt nog får Degerfors fira 25-årsjubileumet av att i årets sista match åka ur Allsvenskan hemma på Stora Valla mot Öster med att i årets sista match åka ur Allsvenskan hemma på Stora Valla mot Öster.

Hansen Om det blir kval borde Öster ta fram ett bortaställ som ser ut exakt som det från 1997 med de obeskrivliga vitmönstrade armarna på blå botten. Vilken psykning det skulle vara

jon

Och spela i knickers även om det inte är is på planen igen. Liatorpar’n med på bänken. Bosse Axberg i keps med Värendsvalle på. Andreas Ottosson sitter på läktaren och påminner om vem som är den riktige Mål-Otto.

• jon svarade på detta.
              • jon gillar detta

Hansen Degenspelarna gör på sig redan i spelargången om vi kommer i de där tröjorna

Dalkurd-Östersund idag i jumbofinalen. Går det att dela ut noll poäng till båda så röstar jag för det. Hej då, båda!

Hansen Kan inte fatta att Östersund är på väg att åka ur Superettan också, dethar verkligen gått spikrakt neråt för den klubben sedan de spelade i Eurppa League på alla områden. Inte för att jag kommer att sakna dom ett dugg de får gärna gå i konkurs, jag har ens svårt att se att dom existerar inom ett par år. Gör om och gör nytt.

Är det bara jag som inte fattar hur licensnämnden fungerar?
                  ÖFK gick in i denna säsongen med 10,1 miljoner i minuskapital, och ser ut att gå mot ett minus på hela 18 efter den här säsongen.
                  Ändå ansåg licensnämnden att "handlingsplanen från Östersunds FK Elitfotboll AB för att återställa det egna kapitalet till minst noll vid innevarande års utgång inte är orealistisk ". För att citera ett lokalt geni : "HÄU SKAU DE GAU TE?!"

outdoor_miner De måste ha mutat folket där som ger ut elitlicens för detta är inte enligt regelverket

outdoor_miner

Har det där med licens någonsin funkat? Minns Ängelholm 2014..
                    Var väl Örebro då som åkte ur Allsvenskan på det men annars friar man väl allt.

ÖFK borde degraderats för flera år sedan. Fäller SvFF nån annan klubb framöver vore det ett skämt. Örebro borde få en ursäkt

Hansen
                      Det är för mycket hängslen och livrem som gör att bestraffningen i bästa fall kommer när det redan är för sent och det berörda laget redan trillat ur elitfotbollen.
                      Å andra sidan har väl Öster nyttjat dessa livlinor vid åtminstone ett tillfälle.
                      Läste nyligen boken Faktura: Luft om ÖFKs uppgång och fall. Den lilla uns av respekt för deras snabba resa till toppen som fanns kvar försvann helt när man inser omfattningen av den ekonomiska doping klubben tillskansade sig av Kindberg.