Vi förlorade detta påtränarbänken, JP var en räv han hade sett att öster hade svårt o göra mål, o hade problem med kontringsläge, han hade skautat öster bra, de spelade lågt med kontringar, o det blev presis som han trodde, östers tränare hade inte förmåga o komma med motmedel, kanske överaska Varberg med 3 anfallare, tex, 1 visste de ju de skulle klara.
De normala hade väl annars varit o pressa högt för et allsvenskt lag, men de gjorde de inte de gav medvetet bort intativet till öster, som altså presis somhan räknat ut inte hade förmåga o utnyttja detta.
Att inneha mer offensiv kraft på bänken, blev alltså vårt fall, om han nu ansåg vi inte hade tillräckligt bra anfallare i truppen borde de värvat nån mer i somras, eller försökt spela in Andre, måste vara riktigt surt o ösa in mål i u 21 utan o ens få chansen, vi får verkligen hoppas att inte nån snor hon9m som en gång hände med Jocke björklund i sin ungdom, risken finns ju om man upplever man inte får chansen o spela, de har ju samtidigt funnits A lagspelare i u 21 matcherna som inte alls presterat som Andre, magnusson zhahirovic tex .

Andre har haft förmågan o vara på rätt ställe i straffområdet, o just de är en egenskap våra killar saknat, hade varit perfekt i en match där vi hade så stort övertag o så mycket inspel i straffområdet,
Att ibte ens ha honom på bänken är på gränsen till oförlåtligt måste jag säga,
En sån spelare har man kanske inte i matcher där man inte har så mycket boll i straffområdet, men här hade de varit guld värt.

Vi börjar väl med de självklara - utgående kontrakt och den som redan lämnat:

• Oliver Silverholt. Tack för allt och lycka till i ökengänget. Ny vänsterback på väg in, om jag förstår Jens rätt så kan det vara det första som händer. Kanske redan i veckan?
  • John Stenberg. Kan såklart vara förlorad. En "billig" värvning för ett lag i Allsvenskans nedre hälft. Gav oss visst hopp i intervjun med SmP efter sista matchen. Kanske är det så att han inte byter klubb till vilket pris som helst?
  • Marc Rochester Sørensen. Jag tvivlar på att Marc hade spelat i Öster nästa år om det blivit Allsvenskan. Men nu kan det vara läge för ett nytt kontrakt. Svår spelartyp att hitta.
  • Mattias Pavic. Jag älskar Pavve, men vi kan behöva en injektion på hans plats. Ytterbackarna väldigt viktiga i sättet vi spelar fotboll.
  • Jonathan Drott. Jag blir lite konfunderad över att han ännu inte aviserat att han lämnar. Kan tyda på att varken Drott eller Öster inte helt utesluter en fortsättning i Öster? Borde annars vara högvilt för valfri SE-klubb i Göteborgsområdet då ryktet säger att flyttlasset går dit.
  • Emil Engqvist. Tror att han behöver en nytändning någon annanstans. Man glömmer bort att han är ung och har potential, men utvecklingen går åt fel håll. Får chanser på olika positioner men tar dem inte riktigt.
  • Mattias Nilsson. Nu måste vi hitta en fast målvakt. Antingen köps Mattias loss från MFF (billigt!) eller så tackar vi för den här tiden och letar något annat.
  • Månz Berg. Har ett +1-kontrakt så skulle kunna lämna oss ett år i förtid.. Orkar kropp och hjärna ett år till? Svårtolkad tycker jag. I vissa lägen är det som att han utstrålar trötthet, i andra så känns det som att han kommer spela för oss tills vi bär ut honom.

Vi gjorde två mål i dubbelmötet, allt annat lika hade vi inte vunnit ens om vi gjort tre, på fyra hade vi haft lika. Klart det finns verklig förbättringspotential i allt, innefattande det offensiva, men det är inte rimligt att det ska krävas fem framåt för att slå Varberg över två matcher. Ska man nödvändigtvis peka på en orsak framför andra till att vi förlorar kvalet är det enkelt för mig att välja. Tre av fyra insläppta bjuder vi på till ett väldigt billigt pris. Vi fortsätter egentligen bara med det som vi har gjort säsongen igenom: ger bort mål och genom det låter vi motståndarna jobba hälften så hårt för sina, i förhållande till vad vi behöver göra för våra.

Högerbacken Brannefalk som just lämnat Norrby verkar rätt pigg och har en bra inläggsfot. Kan det vara något att plocka upp?

Lämnar både Stenberg och Berg återstår bara Adolfsson och - kanske- Engkvist som mittbackar i truppen. I så fall kunde det vara en bra idé att ta hem F Lundgren. Han är en bra spelande mittback, han kan SE och har Österdna. Skulle vara ett bra komplement i en mittbackskvartett bestående av X, ny försvarsgeneral, Adolfsson, Lundgren och Engkvist eller kanske Anton Vukasovic från U 19.

KamiKnazen Kanonvärvning sett till fotboll per krona i Football Manager iaf, brukar alltid plocka in honom billigt 😉 Så den känns ju given!

Suppe Jag har varit borta från FM alldeles för länge. Dags för en comeback där.

Greger Finns minst 2 på HPC som tränat sprinters på svensk toppnivå, om nu det är problemet.

KamiKnazen

Bra säsong på han iår, snabb och modern ytterback som har skolats om. Kan spela lite överallt så han mot pavic hade vart en upgrade

Borde spelare ut komma info om den här veckan? Hoppas vi kan få vårt lag klart tidigare än förra året.

Efter gårdagens nederlag blir namnen man kan kolla på lite mer osexiga. Slänger ut några vars kontrakt ska gå ut i vinter:

William Milovanovic - Konkurrensen på Häckens mittfält är gaaanska tuff.

Anton Kralj - Vito har nog koll då han har Mff-bakgrund.

Melker Heier - Vill nog inte gå till annat SE-lag?

Daniel Strandsäter - Nåt att ha? Känns som han var ganska hypead för nåt år sen.

Malcolm Stolt - JWs huvudspel och Kurre Hamrins dribblingsstil.

Arash Motafksobfudpwldbdjekdpour - Har aldrig imponerats av honom men är u-landslagsman.

Yannick Adjoumani - Bra för sin ålder. Oklar kontraktssituation, enligt transfermarkt endast på lån hos Häcken, som i sin tur lånat ut honom till ÖFK.. känns inte som att det stämmer.

Gustav Friberg - Är han bra på annat än inkast?

Simon Kroon - Har kontrakt, men ÖFK har ingen bra förhandlingsposition. Kanske vill flytta söderut?

Kan Anton Kralj vara ett namn för vänsterbacken kanske? Känner Vito sen MFF och kontraktslös

Filip Ottosson sitter på utgående och är troligtvis den bäste i superettan med utgående. Kanske lite lik Kusu dock och spelar på den positionen vi minst behöver spelare

Ser gärna att vi slutar värva nerifrån. Det enda som skall komma nerifrån är klubbens egna talanger, truppen spetsas med spelare av högre nivå än vad truppen redan har, och det finns endel som är trötta på allsvenska bänkar och liknande.

ÖIF135

Tillägger också att jag gärna sett Amatkarijo komma in som ytter. Bredd och kan utmana om starplats ifall ÖFK trillar ur och Bonnah säljs.

Noah Christoffersson som anfallare, lär vara flera spelare som rycker i honom.