Oldtimern Om bara Mattis varit där...

Skämt åsido (off topic incoming). Har vevat den där skithörnan ett smärtsamt antal gånger nu och det är Söderbergs miss vilket han också säger med emfas. Det är ju en sak att göra en miss som ger motståndaren en klar målchans. Då kan man gräma sig och känna att det var en usel prestation. Men det är en helt annan att sak när missen leder till en scen ur en Åsa-Nisse-film där halva laget ser ut som yra höns. Det strör verkligen salt i såren och det enda man kan göra är att skaka av sig skiten och gå vidare så det inte sätter sig.
Jag håller med om att man förtjänar tur med hårt arbete och skicklighet men jag tycker inte det är meningsfullt att måla allt i svart. Ett enormt oflyt följer på Söderbergs miss. Preka hade haft den om Söderberg inte råkat vinkla upp den i ribban där den sedan studsar en gång innan den landar hos lottovinnaren i Gefle. En usel hörna som 99 gånger av 100 inte hade blivit något. Bah... det är höjden av otur och usel tajming.
Tillbaka till ämnet. Kan vi få in en mittback som höjer backlinjen ordentligt är det att föredra och då bör Mattis spela kvar i AFC säsongen ut. Om vi inte lyckas hitta någon så tycker jag vi ska ta hem Mattis och ge honom chansen som startspelare bredvid Starke. Men för Östers och Mattis skull hoppas jag vi gör ett klipp av grövre kaliber. Mattis får gärna blomma ut hos oss under kommande säsonger.