Kalle Dahl

Är Johansson verkligen så bra som det låter på Elgen? Tyckte han var rejält överskattad under tiden i Sverige, men kanske har utvecklats

Kalle Dahl Ja det är nog en mer korrekt gissning. Bochum verkar ha en köpoption på honom så det är väl upp till dem om de vill utnyttja den först innan han kan gå till en annan klubb.

Går omvänt mot det äldre gardet då Lukic spelade kvar Varberg:

• Claes Green som inte kommer överens med brandstationen om han kan halvtida hos Öster?
    • Petter Wastå som inte kommer ur sin projektledarroll?
    • Pär Hansson, Discovery har tröttnat på klyschorna och försöker göra sig av med honom?

JFA

Det jag såg av Marko i trellehåla- NEJ
      Det jag såg av Marko i Malmö ff - JA

Slangen Jag kan inte säga något om hans kvalité, men på pappret får man ändå säga det. Bara 6 månader äldre än Herr Nilsson har han gjort ca 60 matcher i såväl superettan som allsvenskan, 7 matcher i 2Bundesliga och spelat i alla svenska u-landslag. Så just att Elgen skulle ha beskrivit honom som bättre än Nilsson/Cajtoft tycker jag inte känns otänkbart.

Det är INTE Marko. (Källa: Elg själv i chatten)

Om inte Månz fortsätter måste Pavic finnas kvar. Har svårt att tro att det är ett kostsamt kontrakt i sammanhanget och hans ledarskap och hjärta kommer behövas om det blåser lite motvind. Han kan spela i princip över hela banan och ge en gedigen insats. Och som skrivits innan, med superettan mått mätt, håller han bra kvalitet som högerback.

Någon, typ Stenbergs agent, borde berätta för Stenberg att enligt hans agent har han skrivit på för ny klubb sedan ett tag tillbaka. Så att Stenberg inte funderar på Östers förslag i onödan.

Var det inte så att Silvergolt inte fick förlängt för några år sen för att sedan få ett kontrakt ändå när vi inte hittade något bättre

Slangen
        Jag fick också den uppfattningen. Om kontrakterade spelare hittar annan adress.