Slangen
Han visade ju att han hade potential att bli en mycket bra mittback som dessutom levererar poäng. Nu har jag ingen statistik, men kändes som han hade bra målsnitt/match, för att vara mittback och därmed nyttigt vapen på fasta.
Han skulle inte lämnat Öster och haltat runt i andra klubbar såklart. Önskar han hade haft lite mer tålamod, men när man är ung så vill man utvecklas, så man får förstå honom också.
Gällande Mattis, Min poäng var bara att jag har svårt att förstå hur man som spelare ska kunna ha lagmoralen kvar när man är mittback i truppen och redo för spel, inte får spela för att en mittfältare ska gå före flera gånger. Då finns det ju inget han själv kan påverka genom att träna hårdare. Mattis kämpar ju säkerligen allt han kan för att få den där mittbacksplatsen, då måste han ju också få chansen när Stenberg eller Månz blev skadad/avstängd. Det är ju det han ser som sin chans för att få in en fot i elvan. Handlar ju om laganda och att ha respekt för truppspelarna så alla stöttar varandra.