Jag har upprepat sagt att det är resultaten i sista fem omgångarna som det slutligt kommer att avgöras. Detta särskilt till riktat mot domedagsprofetior som yppas i tidiga omgångar efter förluster eller bedrövliga insatser/prestationer.
Nu är vi där. Fyra omgångar kvar och laget har väldigt mycket av avgörandet i sina egna händer. Missat kval, kval eller t o m direktuppflyttning. Det är också dessa fyra omgångar som väldigt mkt kan definiera denna säsongen. Var 2022 ett lag som växte med uppgiften, som visade styrka när de krävdes som mest, hade spelare som klev fram när det skulle avgöras?
Vitos ord klingar där fortfarande: Vi måste alla tro på det
Om det sedan slutar med ett kval, så faller alla givna lagar. SE - laget slår ur underläge och AS-laget har allt att förlora och riskerar att befästa en misslyckad säsong. SE-laget har byggt något som slutar i världens möjlighet att nå himmelriket.
Jag kan garantera att inget lag vill möta Östers IF i ett kval, och jag lovar att det finns ett gäng sjukt fokuserade individer på Visman kommer göra allt för att skriva historia för rött och blått.