Redan i nästa omgång, dock först på tisdag, så kan vi ta gigantiska kliv mot att säkra en kvalplats. Om Brage-Skövde slutar med ett inte alls osannolikt oavgjort resultat och har gjort vår del med att besegra Eskilstuna så skulle vi kunna ha 5 poäng och bra målskillnad tillgodo med 3 omgångar kvar. Det gäller även om TFF skulle vinna mot ÖSK, fortfarande 5 poäng tillgodo.
Tittar jag på kvarvarande matcher och nuvarande form så är jag faktiskt mest orolig för Skövde. De har hyfsat bra form, hyfsat lätt återstående program och känns på sätt och vis som mest stabila. De kommer aldrig att dominera och spela sin motståndare, men de kommer gneta till sig sina poäng. (Ungefär tvärtom Öster)
Tittar jag på vårt eget lag så skulle jag iaf säga att prestation och poäng är mer sammanhängande i år. När vi har spelat bra så har vi vunnit, när vi har spelat dåligt har vi förlorat... och därimellan en massa mellanmjölk. Inte alls lika många tydliga "stulna matcher" i år. Men tidigare år så har det ofta varit det bästa spelet som gett de sämsta resultaten... eller är det bara jag som minns de där matcherna mest?