Det kommer snart en uppdatering angåenda Prekovic, inte från Öster än tyvärr men ifrån Smålandsposten
Öster i media
Österreklam i radion:
- Redigerad
Szabo De har inte varit tydliga med hur han är tänkt att platsa i truppen, om han kommer att ens spela några matcher kommande säsong etc. Vad är planen för honom? Ingen vill att han ska spela och tydligen inte Öster heller. De enda de har "kommenterat" är "Prekovic har kontrakt och konkurrerar på samma villkor som övriga spelare" Vilket betyder egentligen ingenting, det kan lika gärna betyda "Han blir bänkad hela säsongen eller tills vi kan bli av med honom"
Tydligare kommunikation utåt hade varit önskvärt från Öster. För vi alla vet varför Wallinder värvades, och nu står Öster officiellt på 3 målvakter med Wallinder, Prekovic och CLP och en av dessa kan jag tänka mig är inte tänkt att stå som andra målvakt kommande säsong och den andra knappt få spela, och den som kommer att bli andra målvakt kommer ju att bli CLP.
Vito kommenterade redan i november och sedan i januari att man jobbar på en lösning för att Preka ska lämna. Men också att han såklart har kontrakt som man får utgå från och tills det inte löser sig är han ju med och tränar osv.
Du säger ju själv att du inte vill att han ska spela mer i Öster?
Så vad vill du då att man ska kommunicera?
Det du gör är att tjata om att Öster brister i kommunikationen och därmed ger Öster sämre rykte, helt utan anledning.
Finns inget mer att meddela tills det är klart med något.
- Redigerad
Szabo Vadå tjatar? Anser du att man tjatar för att man ställer en fråga och önskar tydligare kommunikation? Jesus fucking christ vad folk är känsliga nuförtiden man får fan inte lyfta ett finger förrens någon har blivit "kränkt". Och hur fan ger jag personligen Öster "dåligt rykte" för jag ställer en fråga? Skärpning för helvete. Du sätter ribban för diskussion jävligt lågt om man enligt dig inte längre ens får ställa en simpel fråga.
Valance Det är helt normalt att vilja veta mer om Prekovic situation när han har kontrakt med Öster men samtidigt inte får en minut på plan. Det senaste vi fick veta var att han inte var med mot Länslaget pga personligt skäl, men kan det verkligen vara personligt skäl fortfarande? Känns oklart. Hoppas Elgens intervju nästa vecka rätar ut några frågetecken.
Valance Inga problem! Det var ju många som undrade hur det var med Varmanen efter att ha varit i frysboxen. Det kom en intervju om det på smp. Många frågor om Prekovic. Det kommer en intervju på Smp. Skönt att Smp gör intervju med dessa då vi supportrar vill veta hur det ligger. Men som sagt, helt normalt och inget konstigt att som supporter undra.
- Redigerad
Att jag tog med Prekovic i min fråga till Vito (läs mer i tråden Truppen 2024) utöver Adjeis kontraktslängd och om det är något nytt kring lärlingar var för att Prekovic inte fanns med mot Malmö trots att CLP saknades efter sjukdom och att jag då tänkte att ”fjärdemålvakt kan han väl ändå inte köpa att vara” - dvs kanske är det något nytt på gång kring honom. Men jag har fått svar från Vito och nöjer mig där i väntan på att Öster kommunicerar ut nyheter om både Preka, Adjei och lärlingar in/ut.
Facit:
- Tagga ner lite.
- Öster vill göra sig av med honom i rangordningen övergång, lån och bryta kontrakt.
- Vara tredjemålis för att försöka skeppa han i sommar.
- Lyckas det inte så lär man bryta kontraktet för att spara lön och sociala avgifter etc.
Villenyblom Tagga ner själv
Jag kan förstå en hel del saker vi bråkar om härinne. Bengaler eller inte, om vi har bra täckning på högerbackspositionen eller inte, var en spelare passar bäst på planen etc. Men jag måste ärligt säga att jag fattar inte grejen om vår uppenbara tredjemålvakt.