cj9808 Jag är journaliststudent och har just nu inte möjlighet på grund av studier

Jag kan förstå en hel del saker vi bråkar om härinne. Bengaler eller inte, om vi har bra täckning på högerbackspositionen eller inte, var en spelare passar bäst på planen etc. Men jag måste ärligt säga att jag fattar inte grejen om vår uppenbara tredjemålvakt.

Zingo

Handlar nog mest om att han får bära hundhuvudet för förra säsongen, alltså en påminnelse om fjolårets misslyckanden.
    Status på Preka kan väl upplevas som en status på hur mycket utav det vi lyckats släppa, så tolkar jag det

devve Ja i och med att han var till störst del anledningen att Öster bommade uppflyttning till Allsvenskan förra säsongen och att de slösade bort över 20 poäng så får han bära hundhuvudet och jag hoppas helt ärligt att han skäms för sina katatrofala insatser i den här klubben. Jag är fortfarande förvånad att han inte sparkades direkt efter säsongen tog slut.

lemon Jag har aldrig hävdat att han gjorde det med vilje så jag vet inte varför du ens skriver det, och att komma med "han är bara människa" ska det ursäkta bort alla misstag han har gjort? Detta är ett fotbollsproffs med höga förväntningar på sig och levde inte upp till dom. Du måste också lära dig att särskilja på när man kritiserar fotbollspelaren på planen och inte människan utanför på planen som person, det är helt skilda saker.

cj9808 Som tidigare skribent kan jag säga att det tar en del tid i anspråk, skillnad att kunna efterfråga något utav en tidning som har anställda kan jag tycka. Det är inget jobb, det är ideellt arbete på SF. Det är fritt fram för alla som är intresserade av ÖIF.

Nej. Lät jag kränkt nu var det inte meningen..

Valance tagga ner nu knugen. Vi kommer ändå skriva avgå efter två omgångar till allt och alla.

xonitex Varje artikel tar ju tid att skriva. Inför artiklar och spelarbetygen går man igenom några gånger innan man publicerar för att det ska vara rätt. När jag har mer tid vill jag gärna kunna göra intervjuer. Men i dagsläget har jag inte möjlighet. Som du säger xonitex är det ju ideellt och inget man får betalt för. Jag skriver för jag tycker det är lärorikt och kul. Har två andra kompisar som skriver om två andra lag vilket inspirerade mig att börja skriva om Öster.

1. Det är helt självklart att man som supporter är intresserad och vill ha mer besked kring Prekas status. Han är uppenbarligen inte med och konkurrerar på samma villkor som övriga, då hade han i vart fall suttit på bänken mot MFF, samtidigt som han uppbär en sannolikt relativt god inkomst. Frågan är fullt befogad och jag ser med stort intresse fram emot kommande artikel på SMP.
          2. Det är lika självklart att Öster som förening eller någon ansvarig inom föreningen inte i nuläget kan gå ut med mer information. Dels på grund av att man är arbetsgivare med de förpliktelser som följer av det (bl a likabehandlingsprincip gentemot övriga kontrakterade spelare) och dels utifrån en förhandlingssynpunkt gentemot Preka själv alternativt gentemot annan förening.
          3. Det är märkligt hur många diskussioner inne på forumet allt oftare (enligt min helt subjektiva uppfattning utan djupare analys) blir allt hårdare och med helt eller delvis angrepp å person.
          4. Preka bär ett stort ansvar för missad uppflyttning ifjol, inget snack om det. Däremot tycker jag antalet förlorade poäng som han anses vara ansvarig för har ökat ju längre silly season har gått och är nu uppe på siffror som inte är i närheten av det verkliga utfallet.

Bissan
            "Det är märkligt hur många diskussioner inne på forumet allt oftare (enligt min helt subjektiva uppfattning utan djupare analys) blir allt hårdare och med helt eller delvis angrepp å person."

Delar det. Vissa kan inte hantera ett samtal med olikheter utan att känna sig påhoppade. Och andra tycker all kritik mot Öster är personlig. Senaste grejen är att aggressivt konstant missförstå Smp, vilket är i princip den enda någorlunda oberoende kanalen som bryr sig om Öster oavsett division.

Och det leder till att man vill att Ron ska avgå, Smp ska sluta läsas, forumfolk är idioter och/eller kalmarieter. 2024 blir året EF forum höjer nivån i filterbubblan och cancelkulturens tidevarv. Gissar många av oss varit på Twitter, och det är ingen bra utbildning i digital kommunikation mellan människor.

Hyena vi förstår väl alla att insändaren kommer raka vägen från gnällraderna på sittplats. Råder alla till att bara sitta där en kvart under säsongen så kommer ni häpna över vilken fruktansvärd stämning det är bland de som tror sig veta hur fotboll skall spelas, och alltid anser att det var bättre förr...

jojolaget Så sant, Men vi ska inte dra alla över en kam här. Många på sittplats sjunger med och klappar intensivt

jojolaget
                Självklart. Sitter själv på östra en del matcher när jag går med ickeklack-folk så jag vet exakt hur torrt det kan se ut. Vi är många år ifrån ens en sådan enkel sak som att majoriteten ställer sig upp och håller ut halsduken vid inmarsch. Vi har tur att det är ståplats som står för utvecklingen av stämningen & inte gnällraderna.

Insändaren var pinsamt skev men att SMP skulle bojkottas är fortfarande bland det mest pinsamma jag läst.

Arpö menar att matchen mot Kalmar blir i Öland… 🙁