Nu har jag hört på avsnittet där Lundh och von Knorring listar nyårslöften som skulle passa olika klubbar. Det är Mjällby som är på tapeten och de får rådet att förbättra sin mediala profil (genom att Tom Pettersson ska ge ut någon form av bok) nu när deras enda konkurrent i deras region, Kalmar FF, har åkt ur Allsvenskan. Öster är bara en lillebror, som man plockar spelare från hur som helst. Äh, han vill bara provocera. Inget att bry sig om.
Öster i media
Calle01 bitterheten för att Bois tappade allt efter sommaren verkar vara svår att dölja för Lundh
- Redigerad
.
Viktor Elm gör en Power rank över de allsvenska lagen inför försäsongsstarten. Öster hamnar lite överraskande på en 12:e plats. In och läs:
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/viktor-elm/2025/01/01/power-rank/
I senaste avsnittet av Studio Allsvenskan spår Philip de Giorgio att Öster och Värnamo åker ur och att Kalmar inte studsar tillbaks.
TuffeUffe Riktig låg nivå på hela gänget av studio Allsvenskan. Men gärna mer bottentips.
Calle01 tänkte på detta "Truppen ser dock fortfarande inte färdig ut och i och med tappet av Adam Bergmark Wiberg liknar de just nu mer en toppkandidat i superettan än ett allsvenskt mittenlag. En riktigt etablerad prestigevärvning hade gett såväl hopp som kvalitet. Jag tror den kommer och att Växjölaget blir en obehaglig överraskning för många i allsvenskan. "
jon Elm kan säkert i Östers ha tippat utifrån vad som komma skall i form av nyförvärv. Även om han uttrycker det annorlunda i ingressen. I vilket fall som helt som handlar det om ett tips, som är lika mycket värt som de tips som tippar Öster sist eller näst sist. Ett värde lika med noll m a o.
Gais var oerhört lågt värderade inför förra säsongen. Västerås däremot av många ansedda som en potentiell överraskning. Slusatsen är att förhandstips inte är värda ett skit.
Calle01 Viktor Elm gör en Power rank över de allsvenska lagen inför försäsongsstarten. Öster hamnar lite överraskande på en 12:e plats. In och läs:
Lite udda av honom att kalla Vmo för "Allsvenskans minsta ort". Okej om han inte räknar Degen, men Sölvesborg r betydligt mindre, och då tycker jag det är en stretch att kalla Minkarna för Sölvesborgslag...
outdoor_miner just den typen av grova faktafel gör ju inte att trovärdigheten blir större.
Han har väl sett hur få det är som bryr sig om värnamo och landat i känslan att det bara bor ett par tusen där.
Men ja, konstigt att komma med ren faktauppgift som inte ens är nära att stämma.
outdoor_miner Va bor det nån i Värnamo? Jag trodde det bara var en motorvägsavfart med några vägkrogar
jon och ett väldigt bra konstmuseum
- Redigerad
Berättade för ett tag sedan om Napoli 87 för en bekant i Neapel. Det nådde i sin tur en italiensk journalist som ville skriva en artikel om det.
Han tar även upp det ca 29 min in i detta studioprogram. Det är på italienska så vet inte vad han berättar exakt men han gratulerar till att vi gått upp till Allsvenskan (”Serie B till Serie A”).
Det jag skickade över var bland annat denna artikel på Staglaberget från 2012 där Levinsson berättar backstoryn till hur Napoli 87 uppkom.
Passande och mycket läsvärt även nu:
https://staglaberget.wordpress.com/2012/07/07/hur-spelade-napoli-egentligen-1987/