Bancroft Intressant tanke det där med att VN och Barometern skickat med en journalist.
Om vi börjar med Värnamo. Vad tror du ger mest klick i Värnamo utöver fotbollen? Vad finns mer för prioriterad idrott där? Tror du inte deras redaktion prioriterar en sådan grej då?
Och sen Barometern. K*F är helt ohotad etta på den sidan Småland och kommer alltid vara. Dem har legat i allsvenskan i 20 år, tagit guld i hyfsad närtid och kommer alltid vara stadens nummer ett. Klart dem också prioriterar att skicka en gubbe dit.
Sen har vi situationen i Växjö där du har ett hockeylag som vunnit 4 SM-guld på 10 år eller vad det nu är. Och så har vi oss som inte varit uppe i allsvenskan på dem 10 åren. Vad tror du prioriteras? Vilket ger mest klick? Det smärtar att skriva mycket utav det men det är så det fungerar. Det som klickas mest det prioriteras.
Min gissning jag har är att Öster-artiklarna inte får i närheten av vad Lakers-artiklarna får. Där är vi inte. Än.
Jag tycker givetvis att det är tråkigt att Elg eller Rydström eller vem som helst från dem inte är nere och bevakar. Det hade såklart varit bäst. Men jag tycker att folk här inne är liiiite bortskämda med vad dem tagit fram gällande Öster de senaste åren. Och att P4 hoppar på detta är i min bok… märkligt. Jävligt smart förvisso att hoppa på en våg och rida på den när folk villhöver mycket artiklar och vill få reda på vad som händer. Men jag tycker ändå det ger en bitter smak med tanke på att det varit i princip 0 intresse nu under ”mellanåren”. Medgångsmedia är jag inget fan av som motgångssupporter. Ska bli intressant och se hur mycket dem följer upp detta.