Tycker en del hamnat snett inåt bakåt i diskussionen om Smålandskompostens nya Österbevakning.
Jag blir orolig för att SMP hyllas för att ha bidragit med ökat läktarintresse (jo jag har hört flörtarna med klacken) och arrangemanget med länslagsmatchen (som egentligen var Bert Augustssons bebis på Radio Kronoberg).
Men det är ju inte en tidnings primära uppgift att vara hejaklack eller matcharrangör.
En riktig journalist ska bidra med berättande som berör om laget i bygdens hjärta.
Och då helst också kunna sätta detta i ett historiskt perspektiv som är längre än några få år.
En riktig journalist ska även kunna avslöja saker som inte står rätt till. Om spelarna anser att tränaren är en stolle eller att någon sportchef kontrakterat ett isländskt träben på föttihu år måste det granskas.
Där tycker jag att SMP brustit i uppdraget. Alldeles oavsett hur många spaltmillimeter som presterats.
Lyssna gärna några avsnitt in i ARPÖ 2023 när Elgen i princip förklarar att alla spelare i Öster är outstanding. Till och med den usle målvakten som kostar oss seriesegern senare är vid den här tiden överlägsen i Superettan.
Där var Dan M mer cool. Han hade varit med. Han visste att fyra omgångar inte gjorde en stjärna. Eller att en hörna inte gjorde en fjäder. Eller om det var en höna.
När jag nu hör ARPÖ märker jag att det inte är samma kvalitet. Dynamiken är borta. En som säkert har sina fördelar vid en nyhetsdesk intervjuar en som inte fullt ut bottnar i uppdraget.
Där saknar jag Dan. Men men. Nya tider. Förnyelse.
Löcka te!