https://www.skd.se/artikel/sejdiu-tillbaka-i-sverige-och-horby-berattar-om-tuffa-tiden-har-haft-hemlangtan/
En lång artikel som beskriver sejdius utlandsäventyr men även om att han haft hemlängtan till Hörby bland annat där han är uppvuxen. Tolkar hans svar som att han antagligen ser den här "utlåningen" som tillfällig och att han antagligen har större planer än Öster framåt vilket innebär att inställningen kommer att vara 100%ig. Kanske blir det perfect match och vi köper loss honom, återstår att se.
En del Österrubriker:
"Jag kände mig välkommen direkt när jag kom hit, och jag hoppas att jag kan hjälpa laget bort från sitsen de är i nu. Jag tycker vi spelar väldigt fin fotboll, men vi måste få ihop det som lag och bli bättre i sista tredjedelen."
"Har du fått någon bild av Växjö som stad?
– Ärligt…nej. Jag har inte varit ute på stan en enda gång. Jag tränar och gör min grej här ute, och sen chillar jag mest hemma. Jag tror det är en ganska liten stad. Enda gången jag är i stan är när jag tar tåget hem."
"Patriot Sejdiu förstör gärna den himmelsblå festen.
– Det är klart att det blir speciellt, säger han. Jag har ändå tillhört Malmö i snart tio år. Men man får försöka ta det som en helt vanlig match. Om man blir spänd och tänker för mycket blir det aldrig bra. Jag vill göra mitt bästa, vinna matchen och ta tre poäng för Öster."
"Efter hösten i Öster är tanken att påbörja en ny försäsong med Malmö FF.
– Sen får vi se hur det blir. Om jag gör några mål och spelar bra så kanske Rydström ändrar uppfattning om mig. Jag hoppas att jag kan bevisa att jag platsar bättre den här gången."