devve Pelle Finns iprincip redan, bonnjävlar och leds av nuvarande Superettan gänget - inte riktigt kopplat om det ska va en s1 podd i framtiden eller om det snarare ska va just vad du efterfrågar, en podd som inte fokar på storstäderna
Lazarus Jockeluring för egen del känns det som bara slöseri med dyrbar tid att lyssna på Fotbollsmorgon, Tuttosvenskan osv.
Pelle Lazarus Ja, men där emot skulle jag vilja slå ett slag för "Fans corner Sverige" med Jarelind, Pär Hansson och Axen. De ser ju väldigt många matcher och arbetar på riktigt med att ha koll.
Jockeluring Pelle Efter mitt inlägg fick jag tips om Fans Corner av en kompis, har just lyssnat på senaste avsnittet (tyvärr FÖRE omstarten efter landslagsuppehållet) – och jag kan bara hålla med. Sakligt, kunnigt, tycks behandla alla lag lika. 👏 👏 👌
Plantagenparkeringen EF Bromma "Jag såg matchen 2 gånger hastigheten eftersom båda lagen var så dåliga. -Hahahaha", från övriga studion. Redan där loggade jag ut. Stockholmare som är sköna. Låt oss slippa.
Skogen Ruuben Låter rimligt med tanke på liga han har sitt kontrakt i men att vi vid lån skulle stå för hela den lönen är inte troligt
rasmooo sim Aldrig att Öster betalar så mycket. Det är inte försvarbart att ha en lönestruktur där en ensam spelare tjänar mer per månad än den nästbäst betalda spelare tjänar på ett år.
Ols sim I årslön kanske men nu spelar han ju i Öster mindre än ett halvår. Och om övriga nyförvärv i stort sett var gratis kanske drygt 2 milj är värt det om han håller Öster kvar i allsvenskan.
Ingemar Snittlönen i Allsvenskan 2024 var 141000 kronor/månad. https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/svff-har-ar-snittlonen-i-allsvenskan/#:~:text=De%20allsvenska%20spelarna%20tj%C3%A4nar%20mer,uppger%20SvFF%20i%20en%20rapport.
DaKlonker Plantagenparkeringen Fast största tönten är ändå Kalmariten - han kan inte tygla sitt hat av Öster. Skönt att Henke påpekade det hör honom idag.
Calle01 DaKlonker Vad har den sämsta poddaren i Sverige nu sagt? Jag har mer eller mindre slutat lyssna på Studio Allsvenskan på grund av honom (förutom på onsdagar då jag gillar Jonas Dahlquist). Hade det suttit en Öster supporter i studion och betett sig så hade det blivit skämskudde. Även om man håller hårt på sitt lag finns det ju gränser.
Gurra Öster lär stå för en del av lönen, givet såklart, men glöm astronomiska siffror! Killen är bra men utlånad till ett bottenlag i allsvenskan, sorry men sant! Om inte Foyston pushade hårt och Järdler o Jens vek ner sig och lättade på libran?