Calle01 Ett mer överskattat lag än Trelleborg är svårt att hitta

Calle01

I reportaget med Pålle som en reporter på Aftonbladet gjorde för några år sedan (en Emil Lagnelius typ) så visade Pålle sin tatuering med Brynäs IF men någon med Öster nämndes inte. Låter som de blandar ihop saker lite här.

Calle01

Hoppas Birro blir sån där talesperson för TFF också så går det garanterat åt skogen.

Hansen Idag är det nästan bara brynäs som gäller för pålle.Det vet jag för jag träffar på honom var och varannan dag.

penseln

Ja när jag skrev till honom via hans fru lät det väl som supportskapet gällde Brynäs men att han har många starka känslor för Öster och att han mer än gärna än idag svingar en bägare över alla anekdoter kring hans tid i Öster varav en stor del då inte är rumsrena för att ens tala om. 🙂

Här är krönikan jag skrev utifrån svaren jag fick och på bild en del av det handskrivna jag fick från Pålle:
      https://www.svenskafans.com/fotboll/hansens-horna-8-murarfrun-585410

Hansen Jag vill även berätta att Pålle var duktig i handboll.När han bodde kvar i Osby och spelade för Öster spelade han handboll i Hässleholm i div.2.I en match gjorde han åtta mål,när norraskåne skulle skriva om det sa pålle att de skulle skriva att det var hans bror ola som hade gjort målen.

6 dagar senare

I dagens Smålandsposten går att läsa en härlig och kreativ nyhet. Barn på Östregårdsskolan har skapat en minitidning som fått det älskvärda namnet Staglaposten. Antar att det är en våt dröm för Peter Hansen att bli publicerad där.

Kanske ett komplement till och bra skola för att få till nya skribenter i Öster News?
        Eller ett tecken på att Öster vill frigöra sig från Växjö stad som fallet var fram till 1940, är en egen lokaltidning skild från Smålandsposten det första steget?

Sigge

Ojoj. Snart finns konkurrerande lokaltidningen längre ner i Växjö Östregårds Municipalsamhälle:
          Kvarnhagens Nyheter

Sigge
          Dessutom heter två av skribenterna Kjällbring. Barnbarn till Österlegenden Rolf Kjällbring!

Sigge Eller ett tecken på att Öster vill frigöra sig från Växjö stad som fallet var fram till 1940, är en egen lokaltidning skild från Smålandsposten det första steget?

Småland ut ur Sverige, Värend ut ur Småland, Öster ut ur Växjö!

Zingo Svårt att jobba för Allsvenskan då. Lär inte få vara med

Apotekaren

Värends Fotbollförbund eller ännu hellre Östers Fotbollförbund med en medlem som har direktplats in i kvalspelet.

Ligaspelet blir lite svårare att genomföra och därmed ingen CL-plats.

För att ge ett jämförande exempel: Liechtensteins klubbar som t ex FC Vaduz spelar i schweiziska ligasystemet men har svårt att nå CL-kvalet (FCV spelar i andradivisionen). Var bättre när de hade liechtensteinska cupen som en fin väg in i Cupvinnarcupen. 🙂

Som en av 7 klubbar i landet och därmed cupen kan Vaduz dock rätt enkelt ta sig till en plats i Europa Conference League.
              https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liechtenstein_Football_Cup

Det är så weird att Ingmar Nordströms Orkester förutom ett par Österlåtar också spelade in sin version av den här EF-hiten redan 1970.