"Strax innan presskonferensen efter lördagsmatchen på Visma Arena gick Östers klubbdirektör Jens Magnusson fram och gav tränaren Srdjan Tufegdzic en kram.
Jag kan inte låta bli att tolka det som en ”tack för din insats”-kram. Varken ”Tufa” själv, eller någon i klubbledningen, ville på lördagskvällen prata framtid.
Men Tufegdzic är i alla lägen ett proffs och satte sig även i denna tunga stund med mig för att spela in en intervju till måndagens avsnitt av podden Alla röster pratar Öster.
Under vårt samtal sa han bland annat: ”Framtidspratet får vi ta senare. Nu vill jag bara gå hem och tillbringa tid med min familj. I både livet och fotbollen gäller att man måste resa sig när man faller. Den inställningen har jag haft i hela livet. Detta är förstås en känslosam stund för oss alla, och speciellt för mig som ville detta så mycket. Jag kan bara lova en sak: Att jag kommer att jobba ännu hårdare från och med måndag”.
Men den stora frågan är om han kommer att göra detta hårda framtida jobb för en annan arbetsgivare än Östers IF?
Det mesta talar för det." https://www.minboll.se/sport/kvallen-nar-manga-tack-kandes-kanslosamt-definitiva/