Jamen vi kör väl lite betyg på halvfylla och uppstuds då eftersom fotbollen var fan så mycket roligare och mer minnesvärd än handbollen ikväll:
Prekovic - Svårbedömd, men var med bra när Länslaget hade sina två bra chanser. Kändes det inte lite TV-räddning? Tror att vi har att göra med en blivande klassisk Östermålvakt här.
Varmanen - En friskus, men inläggen... inläggen.
Berg - Verkar trivas bra ihop med Sebbe Starke. Känns som att han trivs bäst när han lirar lite andrafiol eller hur man ska säga.
Starke - Jodå för fan. Känns inte som vi bytte till oss en sämre mittback iallafall.
Sigurgeirsson - Allt utom pingislunga. Finfin värvning så här långt.
Ljung - Jag gillar! Det blev lite lite duttigt bara, ibland kunde man önska sig lite mer initiativ.
Kusu - Snäppet bättre än alla andra i min bok. Frågan är om vi får behålla honom.
Isak - Pånyttfödd är väl lite att ta i kanske, men så här pigg var det länge sedan man såg honom.
Söderberg - Jag säger JA. Som vi har saknat den här spelartypen!
Bonnah - Nu är jag kanske lite elak, men innan målen så kändes han lite stressad och överarbetade. Men sen växte han med självförtroendet.
André - Iskylan i Halmstad blev till mellanmjölk i Tipshallen. Inte dålig, men inte utåtstående.
Lundahl Persson - Provspelande målvakten alltså. Stor och reslig. Pratade mycket. Svårbedömd då han hade noll att göra.
Herdonsson - Hybrisen är total.
Mattis - Stor, stark och irriterad.
Hauksson - Gjorde inget större avtryck på mig, men jobbar ju ändå alltid för laget.
Bladh Pijaca - En liten Figureido (ni som var med 2006 vet) på mittfältet. Borde bara våga lite lite mer.
Max - Positiv överraskning! Högerkanten med Herdonsson var finfin större delen av andra halvlek.
Kozica - Pigg, vaken och mycket delaktig. Kul att se att det inte bara är ynglingarna som visade klass.
ABW - Lite överarbetande och stressad. Inte dålig, men inte hans match.
JW - Det här är ju liksom inte hans typ av match direkt, men absolut på bra spelhunör och som alltid med gott snack med sina medspelare.