Attans, inte "Soviet Jeans" som tröjsponsor i år heller

Apotekaren Hört nåt om att det inte går att ändra de detaljerna utan att tillverkaren erbjuder vissa modeller med vissa färgkombinationer, om det är sant vet jag inte. Klubbmärket lyser iallafall fräscht blått i jämförelse med Adidas blå ton.

En kul detalj som jag minns från Hanna Berkesis tid var att Öster skulle byta till att spela i helsvart hemma och helvitt borta. För det var mycket snyggare så, dräkterna smälte bättre in i bakgrunden. Efter att chocken lagt sig och närapå alla sågat idén så togs det faktiskt fram färgkoder; vilken röd är Österröd och vilken blå är Österblå? Om jag inte minns fel så hade vi Puma på den tiden och de tog faktiskt fram ställen i just de färgkoderna inför allsvenska säsongen 2013 (se exempel från premiären nedan).Kanske, kanske, kanske var det så att man anpassade Östers färgkoder efter vad Puma hade att erbjuda, jag har mina misstankar - men det förtäljer inte historien 😅❤️

Personligen har jag alltid tyckt att allt för ljus blå alltid har skär sig för mycket mot ljust rött (som dräkterna 2013). Ska den ena färgen vara klar och ljus måste den andra vara mörkare. Claret and blue (vinrött och ljusblått) är t ex skitsnyggt ihop. Med en mer klarröd tröja, ju mörkare måste den blåa vara för att det inte ska skära sig.

Årets ställ är faktiskt det snyggaste ställ jag kan minnas. Främsta anledningen är den smakfulla reklamen.

Saknar den blå färgen från tidigt 00-tal. Marinblå känns bara som en trist modetrend. Ska vara samma blå som i loggan imo.

Zingo Jag har alltid trott att Öster inte definierat några färgkoder och kunde inte föreställa mig att leverantörer 2023 inte kan ta fram kläder i vilken kod som kunden än önskar. Man borde ha definierade färger som går igen i samtliga produkter, från matchställ till halsdukar, kaffekoppar och reklamblad

Håller med er alla om allt. Riktigt vackra, speciellt bortastället. Nästan för cleana för att vara sant.

Tycker också det är för mörkt blått, bästa hade nog varit klubbmärkets blå för maximal integration. Hemmaställ rött med klubbmärkets blå och guld i detaljerna, bortaställt vitt med klubbmärkets blå och guld i detaljerna (även om det rödblå inslaget på borta-ärmen är riktigt snyggt).

Minus för att IV Produkt inte integrerats bättre, hade både blivit snyggare och de hade synts tydligare. Hemma: 7/10. Borta: 9/10.

Kalle Dahl man får ju lyfta på hatten för IV Produkt och deras varaktighet både som sponsor och gällande deras logga. Men kanske det är dags för en grafisk formgivare med rödblå hjärta att ringa och göra ett pro bono-jobb för dem. Gärna med matchtröjeintegration i åtanke

Manne
        Det har försökts, både från Östers sida (på tröjan, fick igenom det med nöd och näppe på jubileumströjan) och från andra bolag att uppdatera deras logga. Lika stor chans att få dom att ändra som att måla domkyrkan grön

• jon svarade på detta.

Apotekaren Bra ide med grön kyrka, den där orangea färgen är inte toppen. Alternativt målar man bara ena tornet blått

Östers match mot Mjällby är i farozonen då Mjällby
          kan kvalificera sig för semifinal i cupen, som spelas samma helg. Mjällby spelar kvartsfinal nästa helg på bortaplan. Lottning bör ske ikväll.

Valance Det känns som en glad och lättad Stenberg. Just när man laddat för utlandet, inte nått målet. Gamla klubben önskar en tillbaka. Något säger mig att han har potential att göra en pangsäsong. Avslappnad och mindre påverkad om spelet går sämre.

Kalle Dahl
          Sjukdom är väl logiskt med tanke på att både Månz och JW har barn i förskoleålder, det vill man nog inte ha med i en isolerad trupp till Spanien