Ruuben Man ser ju hur viktigt det är med en klubb som mår bra, har lite framtidstro och visar resultat på planen. Då ökar intresset för klubben enormt, det ser vi nu. Fortsätter det i denna takt kommer vi ha en riktigt stabil publik i Allsvenskan.
Davidsson Vi saknar ju någon som står på ”räcket” hela matchen och håller igång klacken annars är det bra drag i klacken nu!
TerrorTeddy Håller med. En riktig capo. Någon av dom yngre borde ta vid, så att vi gamla rävar äntligen kan luta oss tillbaka. Sen behövs det en ordentlig pall eller liknande. Att stå på räcket är både farligt och gör skitont i benen. Blåmärken Delux.
Redarmy88 TerrorTeddy Du har en förmåga att få med dig en hel arena oavsett evenemang. Behöver vara en person med passion. Där är du svårslagen. Det kommer behövas en yngre förmåga framöver. Dock är charmen med East Front att många profiler har "sin" ramsa som man kör med framför klacken, med undantag för Nolos passionerade "manamana" som togs över i slutskedet igår.
rapparee_1 TerrorTeddy Vi har lyft frågan om capopall till Öster/Jens. Nåt stabilt som skruvas fast i betongen. Med räcke. Det kommer!
matjo Redarmy88 +1 på ett par ovan. En (eller gärna ett par växlande från match till match) capos är guld värt för att hålla tryck och kontinuitet under 90+tillägg. En dirigent och pådrivare som såklart släpper fram för de som har sin ramsa. Och rörande manah manah, som värmer mitt hjärta när den körs i slutet av avgjord match (dottern fyllde i manah-manah-ropen framför TVn igår), så förknippar åtminstone jag den hårt med en stilig man med skägg och fågelrelaterat efternamn.
Kalle Dahl matjo Visst har den här skäggbeklädde och fågelbenämnda personen hybris just nu? Flera minuter kvar (och två-/tremålsledning) när mana mana börjat eka senaste två matcherna. Igår var det väl tom. flera minuter kvar av ordinarie tid?
JohnCena69 matjo mange nolo fick självförtroende av en öl eller två igår. Men det blev väldigt kul med hans voiccracks mellan varven. Men orginal manna manna tillhör ju som sagt skäggiga gubben.
matjo Kalle Dahl Oh ja, det är en slak lina han börjat bege sig ut på, men det kanske är ett tecken så som Lindstig är inne på 😎
Ruuben Tycker EF höll igång mycket bra hela matchen mot AFC, trots medioker motståndare/underhållning på planen emellanåt höll man igång konstant. Mycket bra!
penseln Jag tycker ni i Eastfronts styrelse gör ett berömvärt jobb.Det är härligt att höra klacken hålla igång.Jag som har varit med länge kommer ihåg hur det var innan ni bildades,hur svårt det var att få igång publiken.Det var endast när ambulansjonas gick runt med sin megafon.
nap87 Skulle det inte vara en bra ide att införskaffa en megafon jag tror att det skulle vara lättare att få igång hela ståplats då. Men det är bara en tanke.
Plantagenparkeringen Klacken kanske borde stå mitt på långsidan. Förslagsvis mitt i, utmed gräset, på sidan som vätter mot Vida arena.