Klacken va bra idag men fler behöver sjunga som står lite mer åt sidan det är mest i mitten av klacken folk sjunger

Vi har en kärna runt mitten som kommer stå oavsett var vi står. Jag tror risken med att flytta ner är att vi blir färre som följer med till en mer given "ståplats". Det är säkert 50% som står på övre nära klacken för att man ser bra samtidigt som man gärna har en härlig stämning utan att nödvändigtvis bidra. Dock ser det mäktigt ut när vi vuxit så mycket de sista halvåret. Jag hoppas att vi kan lämna delen pinsamt/töntigt (som det förr kanske kunde vara att stå i klacken) bakom oss och att vi vuxit så pass mycket att samtliga följer med ner. Närheten till spelarna är ett stort plus. Dock är jag fortfarande kluven.

Det viktigaste är vara stora till antalet att folk kommer följa med i ramsorna blir givet efter ett tag, det handlar om att skapa en ny kultur som håller på att byggas upp. Är vi 50 pers på nedre så spelar tv rutan ingen roll, kan vi Dock vara lika många som på övre så är nedre ett stort plus.

Att förvänta sig att andra ska bränna bengaler är ändå lite skevt. Man riskerar ändå en längre avstängning om man gör det. Jag har inget emot att det bränns men tänker inte förvänta mig att andra ska göra det.

McA hemma är det nästan helt vattentätt, jag menar det sker ingen visitering vid ingång sedan över med ett skynke ta av sig sin jacka eller annat plagg. På med mask sedan är resten historia.

Spelar nog ingen roll vad vi tycker.
      Går Öster upp åker East Front ner.
      Pga säkerhetsskäl bla.

Hade gärna sett att man byggde ihop mitten av kortsidan till en ståplats.
      Likt Helsingborgs eller Dortmunds mfl.
      Dock inte hela kortsidan. Utan en stor del av den.
      Sen aktiv sitt på kanterna.

Slangen Var det inte ”sammanbyggandet” av nedre och övre som var det Jens pratade om som en ekonomisk utmaning? Att flytta EF till nedre i befintligt skick borde väl inte ha någon ekonomisk aspekt? Kan ha missat nåt här… och såklart är inte frågan enkel.
      Själv njuter jag av att se en så välfylld kortsida och applåderar er som krigar där, hoppas att utvecklingen får fortsätta och ge plats för än fler steg på läktaren och i organisationen runt den, för det är jäkligt bra överlag nu och stundtals toppar som är nåt extra. Kudos!

Klackfenomenet är psykologiskt intressant. Jag stod långt ut på kanten på södra stå, ju längre ut desto mindre hojtas det runt dig. MEN; när klacken utmanade sittplats räckte det med en enda påminnelse så var hela sittplats med. Nästan som på en viss hejarklacksledares tid 😇. Det var mäktigt säkert också för spelarna. 👍

JohnCena69 om det skulle brännas mer på hemmaplan kmr visitering förekomma allt mer frekvent

Många som vill bränna men svårt att göra det själv måste samla ihop ett folk så det blir flera som bränner

HB352 De är de som är det positiva med att vi har där uppe. Eftersom att det är ingången till sittplats också och inte bara stå. Om vi flyttar ner tror jag det kommer bli noggrannare visitering.

samma med tifo, Finns folk som vill göra men vet inte riktigt hur man ska göra och starta

De finns folk som vill bränna det är bara att man inte vet hur och när eller om man får för andra i EF