Jag ska ju hålla mig borta från detta känner jag då jag inte har mer talan än yttrandefriheten i sig men kan inte låta bli att glädjas på så många sätt över detta engagemang. Ett par stycken som vill dra igång något kring supporterkulturen kring Öster, det är jäkligt positivt. Jag ska inte föregå mötet för mycket. Min åsikt är att det gynnar att ha lite ”hårda” värden kring supporterkulturen om ni förstår mig rätt, ultras om man kan vill kalla det för det, vad fan vet jag - det lockar till sig ännu fler. Jag älskar pyro; blinkers, rökbomber, hets osv. Det är jag pro som fan och man njöt av att se det i HBG (pyrot). Men det är icke lagligt och där kan inte den officiella supporterföreningen stå bakom om man ska behålla en god dialog med Östers IF så måste saker och ting skötas med stil och respekt. Vi är trots allt inte en storklubb som AIK t ex, där vissa element kan löpa fritt i större grad. Att hitta en balans, sköta saker snyggt, smart och planerat så att East Front blomstrar än mer tror jag på. Hur detta går till får framtiden utvisa! Jag stöttar i alla fall er hjältar som engagerar er i läktarkulturen och hoppas detta är ett startskott på något kanon.
Ps. Ni som gjorde banderollen på söderleden, satan vad glad jag blev i min själ när jag körde hem från Visma i måndags!