Napoli87
Tack så mycket uppskattats verkligen. Jag kan lösa ett konto om folk vill bidra till att vi målar flaggor, banderoller och tifon.
Tifo/ultrasgrupp
JohnCena69 jag håller med vi är ju lite nybörjare på de här
Är oxå beredd på att lägga en slant till tifon osv
Mitt förslag är att ni väntar ut mötet om två veckor, finns pengar avsatta till tifo hos East Front. Vi bidrar gärna från den kassan men vi vill först veta vilka personerna är som får pengar
cj9808 vi kommer på mötet
cj9808 Vi tänkte göra några först av egen kassa för att se hur det blir. Sedan om de blir bra och folk uppskattar det kan vi absolut göra fler.
Jag ska ju hålla mig borta från detta känner jag då jag inte har mer talan än yttrandefriheten i sig men kan inte låta bli att glädjas på så många sätt över detta engagemang. Ett par stycken som vill dra igång något kring supporterkulturen kring Öster, det är jäkligt positivt. Jag ska inte föregå mötet för mycket. Min åsikt är att det gynnar att ha lite ”hårda” värden kring supporterkulturen om ni förstår mig rätt, ultras om man kan vill kalla det för det, vad fan vet jag - det lockar till sig ännu fler. Jag älskar pyro; blinkers, rökbomber, hets osv. Det är jag pro som fan och man njöt av att se det i HBG (pyrot). Men det är icke lagligt och där kan inte den officiella supporterföreningen stå bakom om man ska behålla en god dialog med Östers IF så måste saker och ting skötas med stil och respekt. Vi är trots allt inte en storklubb som AIK t ex, där vissa element kan löpa fritt i större grad. Att hitta en balans, sköta saker snyggt, smart och planerat så att East Front blomstrar än mer tror jag på. Hur detta går till får framtiden utvisa! Jag stöttar i alla fall er hjältar som engagerar er i läktarkulturen och hoppas detta är ett startskott på något kanon.
Ps. Ni som gjorde banderollen på söderleden, satan vad glad jag blev i min själ när jag körde hem från Visma i måndags!
Davidsson Har sett den, men den har snott sig ett varv. Vad står det på den?
rapparee_1 Framåt öster
Redarmy88 Deras slott är faktiskt ståtligt. Det en gång riktiga slottet en bit utanför Växjö har däremot legat i ruiner sedan flera hundra år tillbaka. Till och med Borgholms slottsruin är i mycket bättre skick. Det räcker alltså inte med att förpesta fotbollsplaner med bengalrök, nu vill ni se en annan stads kulturskatt brinna upp i lågor då stadens fotbollslag inte tilltalar er. Känns ganska pinsamt för en gammal man när ni fjunisar påstår er hålla på samma lag som jag, ni som skriver dessa låga infantila inlägg som är så flitigt förekommande i tråden. Ni är så långt från fotbollskultur det går att komma!
Old Chap Här är FC Københavns berömda kanontifo från 2014 när de just skjuter fiendens kulturbyggnad i sank
Saknar de också fotbollkultur?
Den tifokulturen skulle jag vara enormt stolt över att vara en del av som östersupporter.
"Snart så ligger Kalmar i ruiner" har vi ju sjungt i 20 år. Det relativt snälla Kalmarhatet är en del av East Fronts DNA. Skulle man dessutom historiskt se på det så var ju Kalmar slott Gustav Vasas starka utpost. Som Nils Dacke belägrade eller möjligen försökte inta för att få hjälp av tyska Hansan. Så i mina ögon är Kalmar slott ett fullt legitimt mål i tifosammanhang om man är från Värend. Och kan se det med lite humor. Ge ungdomarna chansen!
Old Chap vad klassar du som fotbollskultur?
/läktarkultur
Old Chap Det här var det snurrigaste jag läst på länge.
Prata inte om sådant du inte vet något om.
Så slipper du framstå som något du inte vill.
Killarna verkar ha 100% mer koll än vad du har gällande Öster, kultur, fotbollskultur/läktarkultur och fotboll.
Davidsson Fick en jäkla energiboost av den. Snyggt jobbat!
Det är en ständig balans att använda sin supporterenergi på ett konstruktivt, kreativt sätt. Med växande supporteromfång är risken att fler dras med i kicken av att sparka sönder motståndare snarare än att stötta Öster. Jag hoppas vi supportrar lyckas balansera energin. Och stoppar skit.