Underbara tre igår. Älskar hur man mentalt går in matchen, tar initiativ och driver matchen, särskilt första trettio. Fina löpningar från många då, särskilt Kozica som ju drar iväg innan han serveras och kontrollerat håller upp en linje innan curlen i bortre. Klass av honom.
Jag har också svårt att se SSH på mitten, eftersom jag tycker han ska spela där han gjorde i våras. (Stenis dock fullt godkänd igår.) Antar att SSH spelar där nu till dess att Kusu är i form och tillbaka i elvan. Låt det ta den tid det tar. När han är åter i slag tar han ensamt hand om den defensiv som låga mittfältet behöver, och gör det med den bollkontroll som kan vända spelet takt upp i planen. Sergeant Kusu.
Passningsspel, rörelse och mod. Är det någon fler som insett hur mkt vi har utvecklat detta under Tufa? Hur det blir när vi får in en mer kreativ innermitt permanent jämte Kusu kan jag bara fantisera om. Då kommer Söderberg verkligen få de leveranser han behöver för att komma till sin rätt.
Månz måste få några extra rader. Jag har tidigare skrivit att jag ser detta som hans bästa säsongsstart hittills. Det jag framförallt ser är ett bättre passningsspel. Titta gärna genom sekvenserna ca minuten innan ABW:S mål där Månza drar en passning snett upp i mitten på mötande Kozica. Den passningen är faktiskt fem av fem hemsnickrade smörknivar för allt smör i Småland. Såg inte den komma.
Bra matcher av de som kommer in i elvan igår. Såväl Tatu, Bonnah och Kozica visar sig allt mer efter den speltid de får. Herdonsson kan spela var som helst. En ny Pavic, så ung som han är. Väldigt hög klass på hans fotbollsskills OCH närkampskvaliteter. Svag för sånt.
Jens, Vito och Tufas strategier levererar poäng igen.