Sigge
Ändå lite fint att vi nu är så gamla att vi är de nya Rolf Levenholtz. 🙂
Det kan vara så att det i år är 30 år sedan jag blev medlem i East Front. 1993 eller 1994 var det. Då eller något år senare publicerades i Öster News ett brev som hade kommit in till Öster. En upprörd man vid namn Rolf Levenholtz som med bifogade bilder och upprörd ton upplyste alla om skandalen det innebar att hänga upp svenska fanor med texten ÖSTER på, typ svenska fanor får icke prydas med något text alls enligt lag.
Min poäng är att vi kommer se saker olika beroende på generationsskillnader och olika bakgrunder och kulturer. Jag kommer inte helt förstå ”horunge”-kulturen och får acceptera att den finns.
På samma sätt behöver de lite yngre respektera att de lite äldre inte är de lite yngre längre.
(Edit: googlar namnet och finner enbart en Rolf Levenholt, 82 år, Göteborg. Tänker mig att det måste vara densamma och att han vid tillfället var en bit över 50 år. Jag fyller 45 i höst och måste börja smörja min skrivmaskin inför de brev jag ska skicka in till Öster om 6-7 år där jag beklagar mig över Fellessonsreklamen, horungeramsorna eller att det är så dyrt att gå på fotboll nu för tiden.)