Jag har inga problem med att bänka Månz ikväll och köra på Hedlund och Stenberg. Dels för att jag tycker Stenberg är bättre än Månz och dels för att Månz försvar vid första målet förra matchen och ett par andra tillfällen hittills varit högst tvivelaktiga (det var visserligen Stenbergs vid GAIS första för ett par matcher sedan också). Det var ju den här säsongen man skulle fasa ut Månz och spela in någon ny och förhoppningarna måste väl ha varit att fasa in någon yngre förmåga. Nu kanske någon tänker Mattis men jag är tveksam till att hans tak ligger på nivå med Östers ambitioner. Stenberg är här istället och då får man ta och köra med denne.
Hedlund på mitten kan omöjligt vara något svar alls, det blir ju bara ytterligare en av vad vi haft de senaste säsongerna. Jag ser en helt annan typ av mittfältare när jag ser Ljung spela och det är väl hög tid att han börjar spelas in. Jag kan inte tänka mig att han är värvad för att sitta på bänken. När det gäller andra så måste Rodic och Kusu helt enkelt höja sig ordentligt - det är de som ska vara skillnaden.
Annars kan jag gärna ta in ett par Bergmark Wibergare till. Det är hans inställning, arbetskapacitet och förmåga som borde vara måttstocken för alla de andra.