xonitex jojolaget "Manasse Kusu är tillbaka efter att ha varit sjuk senast. Han och Vladimir Rodic såg på torsdagens träning ut att hamna utanför startelvan." minboll.se Peta både Kusu och Rodic är inte bra. Två spelare med högst höjd i laget, typ. Återstår att se om han väljer envisas med SSH på mitten igen....
xonitex VV-Oppnasitt84 Är ju helt vansinnigt att bänka Ljung och Kusu för en mittback, i så fall. Värvningar förefaller helt ologiska. "Vi ska ha fler poäng från mitten" och plötsligt blir Stenberg ledig och då tar man in honom på måfå, och han ska spela till varje pris likt SSH. Spela spelare på deras bästa positioner. Våga spela offensiva spelare centralt också, annars görs det ju inga poäng därifrån.
Plantagenparkeringen Har inte lyckats få någon elva, men jag har fått uppgifter om att Kozica startar och att både Rodic och Kusu inleder på bänken. Får se om jag kan få lite mer info under kvällen/morgondagen. Från Elg igår.
Bissan Plantagenparkeringen Inte fler försök med offensiva innermittfältare på kantposition tack! Tycker inte MRS ifjol eller Kozica ifjol och i år ngn gång lyckats på kanten. Däremot Kozica som en av två sittande mittfältare kan vara spännande och skapa bra grund för bättre offensivt spel!
VV-Oppnasitt84 xonitex Jo håller med men jag vill inte se SSH på hb bara för det. Om nu Tufa inte pallar bänka Stenberg.
xonitex VV-Oppnasitt84 Nä det håller jag med om, allra minst på högerbacken men inte heller på mitten. Tatu är värd att få spela högerback nu.
penseln Skall bli spännande att se om bois startar med Max Nilsson 18 år ny från ifk Hässleholm tidigare ungdomsspelare fån osby.
ubie67 Idag visar vi att föregående matcher mer av tillfälligheter, samt lite inställningsfråga likt Tre kronor igår oavsett vilka vi ställer på plan. Första 4 bytte vi runt lite men tot jävelbra resultat om än nåt insläppt mål för mkt, är väl bara Tatu som jag vill ha in från start, resten en lagprestationsfråga där vi får hoppas vi sätter mer o mer pusselbitar på plats o slipper byta runt i mittförsvar/mf så mkt. 3-1 idag blir det o jävelstabil seger, Jsödra nästa skalp o sedan ångar vi på ---->
Anders Som flera varit inne på: Det måste för h-vette in en kreativ innermittfältare på plan. Antingen Herdonsson eller Ljung från start bredvid Hauk (om han nu måste spela) eller Kusu. Nu måste Tufa våga bänka Månz eller Stenberg, och sätta ner Starke på backen. Annars får vi åter igen ett mittfält känsligt för press som dessutom inte kan hota i djupled. Kom igen nu Tufa, våga lite!
ubie67 Strunta i laguppställning helt, fokusera på matchen e de som tilldelats förtroende utav tränarteamet som kan detta 100ggr bättre än vi mitt tips!
Plantagenparkeringen Jag är nog mest besviken över att medierna inte ställer frågorna till Tufa vi här undrar över. Om frågan ställts, länka gärna- kan missat. Varför spelar inte en av ligans bästa MB på den positionen som är hans primära? Borde inte mittfältet kunna vara mer offensivt/bollhållande om Starke inte spelar där?
Valance Plantagenparkeringen De borde också fråga varför i helvete han inte vågar att bänka spelare och varför han låtrr knappt Ljung spela som mittfältare när han var en av Östers stora värvningar inför säsongen för att göra mera mål på mittfältet
xonitex Ska vi leka gissa elvan idag då? Miloje Herdonsson, Månz, Stenberg, Tatu Hauk, SSH ABW, Söderberg, Kozica JW