Först - bra och respektfull diskussion där vi diskuterar sak och inte person som skriver sak. Ljuvligt att se med ett gammalt moderatorsöga 🥰
Sen har jag en gammal ståndpunkt som jag upprepar till dödagar - synpunkter på hur folk beter sig på fotbollsmatcher (liksom demonstrationer, festivaler etc) tas allra bäst med de som ansvarar för det såsom ordningsmakten och arrangören. Det har blivit nån gammal sanning att officiella supporterföreningar ska ansvara för enskilda individers beslut även om de 1. gör saker som supporterföreningen inte står för och/eller 2, inte ens är medlem i nämnda supporterförening.
Supporterkulturen i Växjö måste ha och förhålla sig till samma regler som i Stockholm. Iden om "vi är en mindre klubb så vi måste göra mer rätt" stör mig. Den dagen fotbollssupporter i hela landet behandlas lika och bengalbränningar, maskeringar och liknande får samma konsekvenser så kan vi börja snacka. Jag är övertygad om att de flesta av Östers både nuvarande och kommande sponsorer är medvetna om att vi har en fantastisk supporterskara även om det blir lite småstök vid ett derby.