Superettan 2024
- Redigerad
Sääf Sr
Ett redit ”sliding door moment” för nämnde Olausson såg vi många på plats i Jönköping 2008. Öster vann första kvalmötet med JSödra och tog ledningen i det andra genom Olausson framför Österklacken innan vi förstod att det var bortdömt för offside. Jag vet inte hur marginalerna såg ut men hade det dömts 1-0 för Öster där hade JSödra nog tappat musten, Olausson hade blivit kvalhjälte och fört upp Öster till Superettan direkt efter uråkningen 2007. Istället blev det 3-0 i den där matchen och Schenka fick lämna tränarposten för andra gången till förmån för nya tränarduon LuddOtto. Olausson är det få som minns.
Johannes Magnusson Var du tvungen att berätta precis ALLT? Nu finns ju ingen spänning kvar!
Jockeluring Landstingsdirektören i Kronoberg hörde av sig förra veckan angående årets strama budget. Imorse fick jag ett mejl där han tackade för mitt foruminlägg och meddelade att förskrivningen av blodtryckssänkande medicin i länet nu beräknas kunna minskas med ca. 65 %.
Nu är man sugen.
På att se Östers IF.
I rött.
Och blått.
Cupen är överstökad och det blir inget Europaspel för oss i höst men nu är allt fokus mot Superettansäsongen!
12 + 12 är 24 så nu kör vi repris på den här!
Vill du tjäna 10.000 lätt som en plätt? Öster står i odds 1,01 på placering 1-8 Superettan 2024. Satsa en miljon nu, plocka hem en miljon tio tusen i oktober.
Jockeluring
Typ 3-4 ggr säkrare än ett fasträntekonto alltså.
- Redigerad
- Öster
- Östersund
-------------------------- - Landskrona
-------------------------- - Degerfors
- Varberg
- Helsingborg
- Sandviken
- Brage
- Gefle
- Oddevold
- Örebro
- Sundsvall
--------------------------- - Trelleborg
- Örgryte
--------------------------- - Skövde
- Utsikten
Utsikten har 2 segrar på sina 19 senaste matcher. Jag ser inte att de klarar sig kvar i år.
I år har Öster äntligen (?) lämnat Tipshallen och bedrivit största delen av träningarna och matcherna utomhus. Precis som många härinne har förespråkat. Hoppas att det kommer att ge effekt i tabellen.
- Redigerad
.
Valance Diskussioner på forumet genom åren har gjort gällande att Öster blir för bortskämda inne i Tipshallen och inte varit beredda när riktiga säsongen drar igång. M a o att Tipshallen varit negativ för Östers IF. Rätt eller fel, nu har Foyston beslutat att förberedelserna inför säsongen skall ske utomhus.
Nog för att vi är favorittippade, men det är ingen lätt uppgift att vinna Superettan. Mycket måste falla på plats och ett visst flyt måste infinna sig. Jag är rädd att vi snubblar på mållinjen igen.
- Redigerad
Jag tycker också den låga träningsdosen är alarmerande. Så här lite har vi inte tränat sedan Järdlers tid. Hur ska vi orka i 90+ minuter och klara alla tuffa matcher till hösten med detta ?
En och en halv timmes träning dagligen hade ju varit okej om den tiden bara hade avsett fys och kondition. Men inkluderar vi all träning, alltså också träning med boll, så får jag inte ihop det. Titta på de mest framgångsrika lagen i Norge, vi måste upp i träningsdos, Foyston !
- Redigerad
Man kanske ska vara försiktig med att dra slutsatser från bara en match. Men visst såg Öster starkare ut än blåvitt senast.
Föv kan kanske också man reflektera över det faktum att Foyston var andre tränare till P M Högmo - normann. De hade säkert koll på vilka träningsmängder man har i Norge.