Fantastiskt kul att JW och ABW har smällt in så många baljor i år. Att vi haft två spelare i topp av skytteliga, plus Rodic med i assistligan säger sitt tydliga språk att det inte är offensivt problemet varit.
Tufa har rullat för mycket i centrallinjen i försvaret. Alla som vet något om fotboll i taktiska perspektiv så är att sätta ett centrallås i försvar/ mittfält det första du gör. Stenbergs ”comeback” blev inte bra för laget i efterhand. Man skulle inte tagit tillbaka honom, Satte Tufa i ett förvirrat läge med beslutsångest som veti duga. Funderar fortfarande vilka intentioner han hade med Stenberg. Men en sak är saker, du kan inte bygga ett mittlås med en inlånad spelare som kunde sticka när som helst. Det anser jag varit det stora problemet i år. Klassiska referensen: ”Du vinner matcher med bra offensiv men mästerskap med stabilt försvarsspel.
Prekovic visade redan innan gårdagens match att tabbar förekommer mer vanligare än ovanligt. Man skulle bänkat honom några matcher. Det dör ingen människan över. Jag tror han skulle ha steppat upp på en annat sätt över att känna känslan bänkning. Nu får han fortfarande spela vidare, misstag efter misstag. Det skickar fel signaler i spelartruppen enligt mig. Förvånar mig inte om han står mot Brage hemma igen.