Mycket, mycket nyttig match. Att både få dominera med hög press (1:a halvlek) och bli utsatta för samma sak (i andra). Synd bara att bonna-spelaren knappt fick röra bollen efter det att han kom in.
Imponerad av Mattis. Tänk om det blir att Månz blir vår superback-sub på bänken.
Pavic var väl inte felfri, men jag är sååå imponerad av honom. Placera honom var du vill, han gör ett habilt jobb.
Lånemålisen behövde knappt röra bollen. Vi borde ha ställt en säck potatis där i stället och kört med en extra utespelare.
Samtidigt: när K*F växlade upp i andra var vi aldrig närmare mål än sju ljusår. Vår offensiv upphörde att existera. De var, å samma sida, närmare ett segermål än det kanske såg ut., men eftersom allt gick fötti meter över behöver potatissäcken aldrig ingripa.
Allt går åt rätt håll, men tyckte mig ändå se att Rochester / Varmanen hemföll till good ol times of sidleds-Silka när de utsattes för press. Om de börjar tänka en tiondels sekund snabbare varje gång det brinner till är mycket vunnet.
I all hast. Nu ska jag laga mat.