@Sääf Sr sa:
Måste säga att jag tycker att mycket såg rätt positivt ut.. Mortensen saknas. Kusu grymt nyttig.
Arrangemanget… jag vet inte, jag känner mig gnällig men har man följt laget några decennier blir man lite uppgiven. Att motståndarna alltid får den bättre dealen, i det här fallet mycket bättre ”läktare” istället för en trång korridor är tyvärr så typiskt.. att man sen en sån här match inte får till att erbjuda kort till försäljning är ju för mig ett märkligt självmål också, så svårt kan det inte vara..
+plus mitt tidigare gnäll om biljettinsläppet.
Sorry, så nu skall jag försöka vara glad för en bra insats igen.
Jag är inte på något sätt kritisk till att du är kritisk, det är något bra.
Mina åsikter:
Jag köper placeringen. Begriper den inte. Jag håller också med om biljetterna, det ska inte stå Tipshallen och när man väl handlar biljetten stod det bara ”östra” och ”västra”, skriv gärna inom parentes bortasupportrar och hemmasupportrar inom resp biljettkategori när man i en artikel gått ut med info om detta.
Om jag ska få gnälla vidare lite:
Tyckte också man kunde gjort en enklare översiktsbild över planen för att peka ut vilken som är västra resp östra sidan för en som inte är så bra på väderstreck. Liksom information om parkering, kan man stå bakom Vida Arena t ex?
I övrigt tror jag vi är bekväma med Tipshallen både som förening och åskådare. Allt är mycket bekvämare och enklare där utifrån att skapa ett arrangemang. Jag har således överseende då området är mer svårhanterligt ur ett sådant perspektiv.
En grej till som kanske väcker lite känslor hos somliga. Jag ser gärna att vi i dessa tillställningar ser till att ha ett ställe för ”aktiv ståplats” eller ”aktiv sittplats” när vi vet att våra värsta rivaler kommer hit och vill försöka spela storebror. Jag kan personligen känna att det är rätt trist att vi möter en klack utan gensvar. Vi kan inte ursäkta oss med ord som lillebrorskomplex.
”Men sjung själv då”, kanske någon säger då.
Inte så enkelt när man går själv på match och står bredvid en skara som man märker inte har samma intentioner.