- Redigerad
Något känns ändå fel när en person under kontrakt gör på detta viset
Något känns ändå fel när en person under kontrakt gör på detta viset
Jag skulle säga att Julius var viktigare för gais än vad Kusu är för oss.
Låna ut honom till Räppe, varför skulle vi släppa honom för kaffepengar. Behöver vara ett par miljoner för att vara aktuellt.
Vito ska självklart inte ha synpunkter på en annan klubbs verksamhet. Däremot är det hans plikt att stå upp för klubben han jobbar för. Lika självklart måste han ha synpunkter på att en av hans kontrakterade spelare poserar i en annan klubbs tröja. Tröjan är symbolen för klubben och supportrarna. Nu har Kusu (jag tror lite naivt) tyvärr svikit vår tröja och våra färger. Det är en sak för Vito att agera på!
Bonus Vitos diss var elegant och diskret. Frågan är dock hur förmågan att tolka det sublima är i Mjällbyleden. Därför ska jag göra en översättning får alla eventuella vilsna själar från Lister som desperat törstar att vidga sina vyer. Så här är budskapet; inavlade minkfarmare är illa. Inavlade minkfarmare med hybris en direkt samhällsfara.
Jag tror Vito är väldigt försiktig i vad han säger till massmedia. Man får läsa mellan raderna.Men han borde ju koka över inombords när han såg bilden. Måhända har Kusu fått en hårtork.
Jag gör samma tolkning som @Zwempa. Rejäl sågning av Mjällbys hanterande, troligen mest p.g.a tröjan. Återstår frågan om det var nonchalans från den allsvenska klubbens sida, eller ett vulgärt försök att göra spelaren omöjlig i sin nuvarande klubb. D.v.s är de dumma som får eller är de rena svin?
En spelare med så dåligt omdöme som Kosu vill vi ändå inte ha. Dra!
Jag tycker det viktigaste citat från Vitos smp intervju är ”Oavsett hur professionell man är så påverkas man av det”, jag tolkar det som att vår sportchef inte har speciellt högt förtroende för Kusu under hösten.
Tycker tyvärr det blir en omöjlig situation med Kusu på plan även om han gör drömmål. För han kommer synas på varje misstag, i alla fall av hälften här inne.
Nej, bänka eller skeppa.
De efterblivna mink-knullarna med Hasse Larsson i spetsen känner sig säkert sjukt nöjda efter sitt ”genidrag”. Tyvärr kan man väl inte förvänta sig något annat från det packet.
Men det gör mig så otroligt ledsen, besviken och förbannad att Manase Kusu kan förnedra supportrarna och Östers IF genom att stå och posera i den pissgula dräkten från denna inavelsby.
Så liten respekt för ett gällande kontrakt med klubben som hjälpt honom att ta stora steg i sin karriär. Skämmes ta mig fan!!
Det borde verkligen skada lagandan och förtroendet i truppen. Tror Kusu trillade ner ett antal pinnhål i förtroende både hos tränare och lagkamrater.
Öster har spelat 14 matcher hittills i år. Kusu har startat i 12 av dem. Oviktig spelare?
Visst Seger kan spela på Kusus position men det är inte på den positionen som Öster får ut mest av Seger.
Att, som många verkar tycka, slumpa bort honom till minkfarmarna, sätta honom i frysen, låna ut honom till Råppe eller tom låta honom spela i U 21 är ju fullständigt huvudlöst. Med Herdonsson skulle Öster då tappa två av seriens bättre mittfältare. Man verkar tro att Öster kan värva två nya till priset av en.
Öster behöver en stabil ekonomi om laget ska kunna etablera sig allsvenskan (och på sikt ta sig förbi minkfarmarna i hierarkin). Då kan man inte ägna sig åt kapitalförstöring.
Allt annat är oviktigt just nu när man poserar med en pissgul tröja hos en konkurrent under kontrakt hos Öster. Sluta vara så blåögd. Kusu vill rea bort sig till Mjällby tror du han bryr sig om öster
Överhuvudtaget ? Hans psyke är värre än en 3 årings hur tror du han ska hantera stämningen på lördag?
Jag vidhåller att han inte är viktigare än någon av våra andra som varit i startelvan och på gränsen till den, men med det ovan så finns inga förutsättningar för Kusu med Östertröja mer den här säsongen. Förtroendet är fullständigt förbrukat.
Agendas från Kusu, Mjällby och agent är tämligen solklar. Tröjan etc gör övertrampet så tydligt.
Det vi glömt när utsikten varit så mycket utsikten är att Mjällby är minst lika mycket luffare… ingen heder, bara inavel.
NonPhixion Tycker tyvärr det blir en omöjlig situation med Kusu på plan även om han gör drömmål. För han kommer synas på varje misstag, i alla fall av hälften här inne.
Jag håller med, i längden blir det en jobbig situation. Spelare i laget som konkurrerar om samma plats kommer att ha giltiga skäl att ifrågasätta varje uttagning där Kusu kommer före. Vi riskerar slitningar i laget.
Men för mig - jag blir helt ärligt mer förbannad nu om vi skulle släppa iväg honom gratis till MAIF. Det är att ställa sig på alla fyra och låta dem... ja ni fattar. Möjligen kan vi släppa honom en bit fram i höst om vi har en ersättare på plats, fram tills dess kan han nöta bänk och bara spela om det blir absolut nödvändigt.
Nej, vi ska inte släppa honom gratis om vi inte har någon som kommer in och ”behöver” hans lön.
NonPhixion ...har någon som kommer in och ”behöver” hans lön
Du läser mina tankar. Det är ju det man hoppas på nu.