Jockeluring Det skulle vara märkligt om Kusu inte fått en sign-on-bonus från Mjällby eftersom de får honom gratis. Allt annat vore ett misstag av Kusus agent. Sen vad Kusus agent får för ersättning är en annan fråga, men nog tusan får han också en slant.
Silly 2024
Hur länge får man värva spelare till?
Gött om det kan skakas lite i Landskrona:
https://fotbolltransfers.com/nyheter/bodoglimt-uppges-varva-samuel-burakovsky/189040
Angående Kusu är det otroligt enkelt. Öster har inte kunnat göra något åt detta. Hans kontrakt är utgående och då har han rätt att förhandla med andra klubbar inför nästa år. Öster kan och får inte hindra detta. Om Mjällby inte vill ha honom redan nu kan Öster alltså inte kräva några pengar av Mjällby. Så sluta kritisera Östers agerande i denna situation.
stefanps 5 miljoner är kaffepengar till Bodö.. S1an rear ut.
stefanps vore fint. Och oavsett om denna affären blir av eller inte så tror jag bois kommer gå sämre under hösten.
Även om det är roligt med ett lag med många unga spelare som stomme, likt Landskrona, finns ju faran hela tiden att denna stomme snabbt kan försvinna. Att satsa på hyggliga spelare i lite högre ålder kan skapa en bättre stabilitet. Jag tycker Öster gör mycket rätt i sina värvningar och försäljningar. Herdonsson etablerad, men inte nyckelspelare gav bra betalt. Kusu försvinner, tyvärr utan ersättning, men vi faller inte med hans sorti. Nya namn lär säkert presenteras innan fönstret stänger.
Håller med, 5 miljoner är inte vad det var för 10 år sedan. Av den anledningen bör Mjällby punga ut ordentligt ifall de ska ha Kusu tidigare, de slåss om en Europaplats.
Helt riktigt, och bra att du framför detta. Kusus affärer kan Öster inte göra mycket åt.
När det gäller spelarövergångar i allmänhet finns det massor av fantasier i svang om att villkor och priser kan förhandlas hur som helst. Jag tror det var Glenn Strömberg som en gång tillfrågades om svenska klubbar var för dåliga på att ta betalt för spelare som går utomlands. Han, om det nu var Glenn, sa något i stil med att det handlar ju om kvaliteten på vad du har att sälja.
Jag har en kompis som sålt bilar i många år. Men inte ens denna räv kan kränga en tio år gammal Passat för 200 000. Än mindre kan Öster kräva pengar av klubbar och spelare som är fria att göra överenskommelser utan Östers inblandning.
Patrik Mörk satt precis med Vito på pm.
Kullabella Vad snackar de om?
- Redigerad
Hörde bara brottstycken, så har inget konkret att komma med. Vad har gsm i sitt stall som skulle kunna vara konkret?
Kullabella
RWP i Halmstad?
Pelle ett mål på 10 starter? Har iofs sett för lite Halmstad, men kan det verkligen vara något?
Pelle
Intressant! Roade mig med att kolla deras spelare och listar följande urval med någon slags rimlighetsfilter:
Dion Krasniqi (IFE, lån?)
Erik Ring (AIK)
Malcom Stolt (ÖFK)
William Kenndal (IFKV)
Afrikaspåret (i eller utanför Sverige)
Hörde något om att de väntade in ett flyg från Stockholm…
- Redigerad
Nu utgår jag från att Hugo Bolin är klar!
Kullabella nu är det silly på riktigt, underbart!