Johannesson HBK ser ut att försöka lösa en anfallare de haft på provspel. Antar att JW inte är aktuell längre då om det går i lås!
Ols Johannesson Jo, är nog i hög grad fortfarande aktuell. "Utöver Agnero vill Halmstad värva en mittfältare samt ytterligare en anfallare. Haglund menar att ingenting är konkret i dagsläget - men att det kan förändras framöver." https://fotbolltransfers.com/nyheter/magnus-haglund-om-agnero-har-en-dialog-med-nordsjalland/189450
stefanps Ols Officiellt nu https://fotbolltransfers.com/nyheter/officiellt-yannick-agnero-klar-for-halmstads-bk/189459
Lindarn81 stefanps Jw hade fått spela där om de inte söker npgon ännu bättre. De spelare de har är ur form ex rwp och turgott. stefanps mittfältaren william granath spelade senaste matchen på topp med ingasson. Rwp borde vi kunna lösa
xonitex Näringskedja hit och dit, ja jag förstår att det kommer dröja och att det troligen kommer hända som mest sista veckan i fönstret . Men nog fan hade det smakat fågel med ett nyförvärv innan Brage som någon slags plåster på såren efter debaclet i Danmark.
jojolaget xonitex att inget händer har ju inte med Östers position i fotbollens näringskedja att göra, däremot får iaf jag känslan av att Vito och övriga är väldigt noggranna och inte tar hit spelare bara för att bredda truppen, lite som vi gjorde förr. Antingen rätt.spelare med rätt karaktär eller inget alls.
xonitex jojolaget Det har nog ganska stor del i det att göra. Ska du hämta in kvalitet får ibland stå och vänta snällt.
stefanps Problemet är att truppen mot Brage verkligen kommer vara tunn. Blir det inget nyförvärv innan dess blir det minst en P19 spelare på bänken, vi sjukdom 2 st. Inte det mest optimala för en toppklubb i Superettan.
Lexxy stefanps Är väl mycket bättre o vänta på rätt spelare än att ta en chansning eller få ett sämre förhandlingsläge bara för o få en ny spelklar mot Brage för truppen då kan bli lite tunn annars?
stefanps Lexxy Jo men du ser ju hur bänken ser ut. Mot HIF var det nästan bara defensiva spelare. Det håller inte att ha en sådan bänk för ett topplag. En till offensiv spelare mot Brage hade behövts. Kanske en extra mittback också.
Slangen stefanps Så vad vill du göra? Ta in en offensiv spelare som råkar finnas till hands för att ha på bänken mot Brage? Eller vänta in rätt värvning? Finns ju bara de alternativen. Är ju inte så att Vito låter bli att värva för att han är lat.
ZWEMPA Laget på söndag kan bli: Wallinder, - Varmanen, Adolfsson, Hedlund, Bergkvist, - Kusu, Seger, Ljung, - Mörfelt, ABW, Rodic, - Söderberg, T. Johansson, Thorison, Blad-Pijaca, Adjei, Lunddahl-Persson. Det räcker mot Brage.
stefanps ZWEMPA Om någon blir sjuk eller skadad innan dess? Man måste väga in flera aspekter än bara ”att det ska räcka”. Det kommer vara en risk Öster går in med mot Brage om det inte kommer ett nyförvärv.
Ingemar ZWEMPA Jag är trygg med samtliga namn, även de på bänken. Enda frågetecknet för mig är Adjei som jag inte har sett spela sedan han sprang fram och tillbaka längs med snövallarna på försäsongen. Offensiva kvaliteter ser jag även i Theo och dessutom vill jag dra en lans för Söderberg. Tror att han inte har några bekymmer med att försöka visa sig från sitt bästa jag mot sin gamla klubb.
stefanps Slangen Det handlar om att ge tränaren bästa möjliga förutsättningar för att vinna matchen. Jag är osäker om Öster har det nu sett över trupp. Startelvan är såklart bra, men så defensiv lagd bank är jag tveksam över.
Hasse-Hattrick Man värvar inte för att sätta på bänken. Det kan bli ett bra tillfälle för någon/några junior att vara med i truppen.