Silly 2024
Nu vill HBK även låna in Noah Söderberg från Elfsborg enligt Disco.
Näringskedja hit och dit, ja jag förstår att det kommer dröja och att det troligen kommer hända som mest sista veckan i fönstret . Men nog fan hade det smakat fågel med ett nyförvärv innan Brage som någon slags plåster på såren efter debaclet i Danmark.
xonitex att inget händer har ju inte med Östers position i fotbollens näringskedja att göra, däremot får iaf jag känslan av att Vito och övriga är väldigt noggranna och inte tar hit spelare bara för att bredda truppen, lite som vi gjorde förr. Antingen rätt.spelare med rätt karaktär eller inget alls.
Problemet är att truppen mot Brage verkligen kommer vara tunn. Blir det inget nyförvärv innan dess blir det minst en P19 spelare på bänken, vi sjukdom 2 st. Inte det mest optimala för en toppklubb i Superettan.
Laget på söndag kan bli: Wallinder, - Varmanen, Adolfsson, Hedlund, Bergkvist, - Kusu, Seger, Ljung, - Mörfelt, ABW, Rodic, - Söderberg, T. Johansson, Thorison, Blad-Pijaca, Adjei, Lunddahl-Persson.
Det räcker mot Brage.
Man värvar inte för att sätta på bänken. Det kan bli ett bra tillfälle för någon/några junior att vara med i truppen.
Slangen Helst redan haft ett nyförvärv klart innan HIF matchen men framförallt Brage matchen. Du ser ju att Adjei inte fått spela en minut då tränaren troligen ser att det är en bit kvar för att Adjei innan han kan konkurrera på allvar. Där kan jag tänka mig att Foyston velat haft en duktig ytter istället som kan leverera.