Ruuben Vart kommer Degens all deg ifrån? Finns det så mycket brukspengar? Publiksnitt runt 2500. En av de dyraste trupperna i Superettan med en kommunbefolkning på 9000 invånare.
DaKlonker stefanps Nu vill jag inte vara besserwisser men passar inte detta in mer i Tråd om andra lag? Silly 2024 är jag åtminstone intresserad av silly rörande Östers IF.
El_barto DaKlonker Det här är ju återkommande flera gånger om året. Spelare X Y Z har börjat följa oss. Men har det någonsin varit någon spelare som de facto varit värvad som börjat följa oss innan det blivit offentligt? Kan minnas att någon förälder (oklart vem) gjort det, men inte spelare.
Kalle Dahl El_barto någon förälder Tror det var Ljungs farsa. Vill minnas att någon av islänningarna också avslöjades såhär, inte säker.
El_barto Kalle Dahl @DaKlonker Det tycks finnas exempel, men frågan är hur vanligt det egentligen är?
Apotekaren El_barto Starke Hedlund, ABW, Färöingen, radojcic, bonnah, utöver ovan nämda bara senaste åren, så instagram är nog det hetaste spåret då don vito är som en mussla
Eckart Vito är blytung. Det går inte att vaska en massa poäng om man ska upp i år. Truppen är på tok för tunn.
Redarmy88 Hur ser förtroendet ut för Vito? Väldigt konstigt att det är så tyst och att ingen säger något alls. Varje dag som går är en förlorad dag ifall det inte kommer en riktig bomb vill säga.
El_barto Redarmy88 Sviktande. För egen del sviktade det betänkligt redan under årets första fönster. Där och då var det uppenbart att truppen var för tunn. Inget agerande nu gör att jag tvekar ännu mer.
lidot Av de värvningar och försäljningar som skett i superettan och allsvenskan i sommar (andra ligor?). Vilka rimliga övergångar hade varit ett tillskott i Östers trupp? Tänker att detta är spelare som varit lediga på marknaden där Öster inte visat intresse eller räckt till för att värva.
gbjorkman Vito, denna gåta. Är han ett geni eller har han noll koll på läget. Jag har ingen aning. Finns ju en del värvningar som man verkligen kan ifrågasätta; Thorri, Preka, Ljung, Söderberg
Calle01 onion Värvningen av Thorri är märklig, även om jag tycker att han är rätt bra och definitivt utvecklingsbar. Vi hade en högerback i truppen, Tatu!, med snabbhet, defensiv kompetens , men med bristande teknik och offensiv. Så värvar vi en spelare med nästan exakt samma egenskaper.
per gustafsson Med facit i hand är det lätt att säga att värvningar är en flopp. Söderberg, Ljung och Preka är spelare som på förhand hade rätt meriter och som borde funka bra i Superettan. Det är inte Vitos fel att de sen inte presterade.