jojolaget kan inte annat än att hålla med.

Man ser de som vi borde konkurrera med förstärka. Oroande och ärligt talat något som gör att mitt förtroende börjar avta.

Manne Håller med i mycket. Sen har ju Vito ändå gjort två "fynd", Sigurgeirson och Bergquist fast den förstnämnde var ju från Island men en bra affär blev det ju iaf. Sen tycker jag han blandar och ger rätt friskt i sitt sportcheferi.

Mitt förtroende för Vito ligger alltjämt på 100%.

Jag hoppas Vito presenterar 2 paket innan fönstret stänger:

Paket 1: Kusu ut och Robertsson presenteras som hans ersättare. Tills det dementeras så tror och hoppas jag att Villenyblom har hört lite mer om Robertsson än han delat med sig av.

Paket 2: Två offensiva spelare presenteras.

Alltså 1 ut och 3 in. Alla 3 med framtiden för sig, som det ska va. Så kan degen fortsätta presentera föredettingar.

Känslan är att vito är strikt emot att ”värva för värvandet skull”. Alltså att han endast plockar in om de passar till 100% och har svårt att gå på någon chansning. Han vill inte värva någon som ska sitta på bänken utan en som ska spetsa till startelvan därav tror jag han väntar. Anfallare lex Alexander Johansson, Mushin som gått till andra S1 klubbar tror jag vito helt enkelt bedömt inte spetsar truppen utan endast breddar och därför han har passat. Han vet också att spelare som spetsar truppen men sitter fast med kontrakt i andra klubbar ofta blir lediga mot slutet av fönstret, ex Kricak, ABW.

Med de sagt är min uppfattning att truppen behöver både spets och bredd inför avslutningen på mittfält/anfallspositionerna

Front jo, det är nog tänkbart. Men när det leder till uteblivna (nödvändiga) förstärkningar tyder det snarare på inkompetens är strategi.

Calle01

Villenyblom En isländsk journalist har hintat att det finns svenskt intresse för Logi Hrafn Robertsson som spelar def mittfältare för FH. Utgående kontrakt.

Kevin höög Jansson på g bort från Norrköping till en superettan klubb läser jag på twitter, känns som de kan vara vi?

Front

Lever på att han har en otrolig agent och är son till en sportchef, värdelös spelare i kontext till vilka klubbar han har varit i. Skrattade gott när den mest sämst skötta klubben i allsvenskan tog han.

Kalle Dahl

Hate to say it men jag vet inget mer men med tanke på att Vito har scoutat i Island och att vi har tagit in islänningar så ser jag inte det som omöjligt, passar dessutom profilen om man ska skicka Kusu.

Villenyblom inne på samma spår. Ingen koll på agenten men klart de hjälper att han JJ som pappa. Hyfsat imponerande cv som 23 åring ändå men de man sett i peking detta året så är de ju inget som riktigt imponerar. Känns som ännu en typisk spretig Norrköping värvning senaste åren. Med de sagt, tycker spelartypen är något vi bör kika på

Island stänger sitt fönster på tisdag 13/8,
              12/8 2023 värvades Thorri, vågar vi tro på att det händer något kommande dagar 🇮🇸✍️?
              Bergqvist värvades 30/8 medans Kricak och Mörfeldt 31/8. Kan bli en lång väntan detta och inte många matcher som våra nyförvärv hinner spela och göra avtryck på i höst..

Ruuben jag tror tyvärr inte något kommer hända. Och det kommer ursäktas med att man inte ska värva för värvandets skull.