KamiKnazen Jag har hört rykten om att vi förlorat fler dragkamper än den om JW men det är som sagt endast rykten.

Så kan det naturligtvis vara, men precis som på plan är det resultat som räknas. Vi får väl vänta med fullständig motorsåg till fönstret är stängt, men såväl kvalitet som tidpunkt är högst väsentliga variabler i detta avseende.

El_barto Instämmer. Men för att veta ifall det är Vito och/eller styrelsen som ska sågas (om så blir fallet ) behöver vi veta mer om Vitos förutsättningar.

Hoppas vi får glädjas och slipper såga.

Sheriffen familjen flyttade hit efter Srdjan tränat Öster ett år, dvs han borde veta hur det kändes att bo i Växjö utan familjen när han skrev på för Skövde.

KamiKnazen

Transparens betyder också att du visar alla dina kort för din motpart i en förhandling Inte särskilt smart.

Ols
        Den kompetens vi har haft i klubben när det gäller truppbyggande och värvningsstrategier de senaste åren är den bästa sedan Stig Svensson var i sin krafts dagar och han hade ändå tillgång till både idrottspluton och fotbollsveriges starkaste sponsorer i Adidas och ICA.
        Jag är väldigt glad att slippa läsa om hur förhandlingar med potentiella spelarförvärv fortlöper - eller skiter sig - eller hur spelare sticker mitt i säsongen för att de inte ens har haft skrivna kontrakt medan de spelat i Öster.
        In Vito we trust.

Ols Jag menar inte transparens på det viset. Affärer är affärer och kräver både list, integritet och kreativitet.

Viss transparens och bra kommunikation kan vara ett sätt att skapa delaktighet och sammanhållning på ökenvandringen genom transferfönstret.

Personligen föredrar jag som @Ingemar skriver att slippa läsa om allt i blaskan men den kompakta tystnaden ger grogrund för vilda spekulationer och forumsanningar som gränsar till konspirationsteorier typ ”Vito vill inte ta Öster till Allsvenskan”.

Forza ❤️💙

• McA svarade på detta.

KamiKnazen Vad är "viss transparens"? Om det inte finns ngt konkret på papper så finns det inget att redovisa. Vito behöver inte förklara sig för ngn och ska inte göra det heller. Hans målsättning är allsvenskan som alla andras. Nu knackar det och alla blir stressade och frustrerade. Det här forumet har ingen makt att tala om. Om folk skaffade sig ytterligare en hobby istället för att gå in och skriva på forumet 60 gånger om dagen så hade nog frustrationen lagt sig ganska snart.

McA Vito behöver inte förklara sig för ngn och ska inte göra det heller.

Här sätter du huvudet på spiken och jag håller med dig.

McA man kan prata om hur man arbetar och tänker på ett mer generellt plan, utan att gå in på specifika spelare osv. Kan rimligen skapa både intresse och förståelse.

“Jag tyckte helt enkelt att andra spelare skulle passa bättre i den här matchen.”
              Svaret från tränaren varför han satte in den visade de sig helt värdelöse , vänsteryttern i stället för Rodic, de enda den killen gjorde var o sparka ner östersundspelare , rodic skapade på 3 min en chans .
              De svaret var väl en uppenbar lögn, de handlar om annat, offrar tränaren lagets möjligheter o gå upp på grund av antipatier mot vissa spelare, som är klart bättre än de som fått spela, då är det riktig illa,

Enligt ARPÖ har vi varit intresserade av Calle Johansson, Peter Petrovic samt Viktor Granath.

McA att man pratar om de tankar man har kring hur man arbetar. Hur riktningen ser ut osv. Jag kan ju inte gärna vara mer precis än så utan att ge mig in på spekulationer, men tycker det är rimligt.

Kommenterar det @onion skrev om Rodic i annan tråd. Skulle inte förvåna mig om Rodic lämnar i sommar. Bara han hittar en ny klubb som betalar honom tillräckligt.

Calle01
                  Rodic har ju högst högstanivå i truppen, så det vore på pappret väldigt olyckligt. Men om han bara får sitta bänk och inte kan prestera så är det ju en väldigt dyr spelare/minut då han förmodligen har högst lön i truppen.
                  Vinnande vägen är att han får spela och komma i form, vi behöver hans kvalitéer i höst!

Sääf Sr Fast sådant gör man väl i mer allmänna former, som årsmöte, medlemsmöte och olika policydokument.
                  Blir lite fel att gå ut och säga att ja vi ska förstärka truppen med tre spelare nu i sommar och det ska vara på positioner x, y och z plus att spelarna ska ha ett möjligt förädlingsvärde. Samt att vi scoutat i länder x+y.

Däremot kan policyn för föreningen vara att spelare som plockas in ska vara utvecklingsbara och därmed försäljningsbara.

För min egen del är jag väldigt nöjd utan alla olyckliga rykten som går titt som tätt och som jag ser det mer gör skada än nytta. Och därmed litar jag på att ständigt pågår ett arbete med att förbättra laget, oavsett om det är maj eller augusti.

fåtöljsupporter a.k.a. fr Och därmed litar jag på att ständigt pågår ett arbete med att förbättra laget, oavsett om det är maj eller augusti.

Det är väl rimligt att utgå från. Men! Tanke på resultat i detta avseende finns det sannerligen skäl att ifrågasätta hur kompetensen faktiskt ser ut.

Resultat räknas, inte ambitioner.

Det kanske inte är så lockande o gå till en förening där deet verkar vara disharmoni o lagkaptenen spottar på laget, kan vara en förklaring till problemen o värva nya spelare , bara spekulation från min sida dock

verkar vara disharmoni o lagkaptenen spottar på laget, kan vara en förklaring till problemen

OM det nu skulle vara disharmoni i laget pga att enskilda spelare gör några misstag eller överreagerar ett par gånger, då har man egentligen ett annat problem. Dvs en så skör och artificiell laganda eller klen personlig mental styrka att man låter sig påverkas av det.
                    Kan man inte hantera problem eller motgång utan att tappa formen eller glöden, då behöver man jobba på just det mentala kring det. Det är isåfall det riktiga problemet.