Kommenterar det @onion skrev om Rodic i annan tråd. Skulle inte förvåna mig om Rodic lämnar i sommar. Bara han hittar en ny klubb som betalar honom tillräckligt.

Calle01
    Rodic har ju högst högstanivå i truppen, så det vore på pappret väldigt olyckligt. Men om han bara får sitta bänk och inte kan prestera så är det ju en väldigt dyr spelare/minut då han förmodligen har högst lön i truppen.
    Vinnande vägen är att han får spela och komma i form, vi behöver hans kvalitéer i höst!

Sääf Sr Fast sådant gör man väl i mer allmänna former, som årsmöte, medlemsmöte och olika policydokument.
    Blir lite fel att gå ut och säga att ja vi ska förstärka truppen med tre spelare nu i sommar och det ska vara på positioner x, y och z plus att spelarna ska ha ett möjligt förädlingsvärde. Samt att vi scoutat i länder x+y.

Däremot kan policyn för föreningen vara att spelare som plockas in ska vara utvecklingsbara och därmed försäljningsbara.

För min egen del är jag väldigt nöjd utan alla olyckliga rykten som går titt som tätt och som jag ser det mer gör skada än nytta. Och därmed litar jag på att ständigt pågår ett arbete med att förbättra laget, oavsett om det är maj eller augusti.

fåtöljsupporter a.k.a. fr Och därmed litar jag på att ständigt pågår ett arbete med att förbättra laget, oavsett om det är maj eller augusti.

Det är väl rimligt att utgå från. Men! Tanke på resultat i detta avseende finns det sannerligen skäl att ifrågasätta hur kompetensen faktiskt ser ut.

Resultat räknas, inte ambitioner.

Det kanske inte är så lockande o gå till en förening där deet verkar vara disharmoni o lagkaptenen spottar på laget, kan vara en förklaring till problemen o värva nya spelare , bara spekulation från min sida dock

verkar vara disharmoni o lagkaptenen spottar på laget, kan vara en förklaring till problemen

OM det nu skulle vara disharmoni i laget pga att enskilda spelare gör några misstag eller överreagerar ett par gånger, då har man egentligen ett annat problem. Dvs en så skör och artificiell laganda eller klen personlig mental styrka att man låter sig påverkas av det.
      Kan man inte hantera problem eller motgång utan att tappa formen eller glöden, då behöver man jobba på just det mentala kring det. Det är isåfall det riktiga problemet.

Nu måste tränaren lägga alt annat åt sidan och spela med bästa laget.Rodic skall spela.

lazr Kan man inte hantera problem eller motgång utan att tappa formen eller glöden, då behöver man jobba på just det mentala kring det. Det är isåfall det riktiga problemet.

Exakt just detta. Det är lätt att överanalysera det mentala, men jag måste ändå säga att jag tycker mig se att spelarna har det jobbigt med skallarna efter förlusten mot HeIF. Innan dess hade vi byggt upp en trygghet och ett självförtroende i vårt spel som sedan helt saknades mot Brage och som vi bara fick se i 30 min i andra halvlek mot Östersund. Men det är ju inget som inte kan fixas, dessutom på flera sätt. Det kan handla om en bra träningsvecka och det kan också handla om några nya injektioner.

Vill också bemöta Vitos kommuniktion, eller kanske snarare bristen på den. Sportchefsspelet kan spelas på flera sätt, en del sportchefer ger hintar hela tiden för att hålla spelare + agenter på tårna - andra är mer inåtvända och vägrar kommunicera något utåt innan det är klart inåt (hej Vito). Båda metoderna har fördelar och nackdelar. Jag personligen gillar den sistnämnda stilen så länge den ger resultat. Vilket ju alltid är svårt för oss utomstående att veta nånting om innan nåt har hänt liksom.

Tålamod är svårt. Men nödvändigt.

Elfsborg bytte igår in en ung talang, Leo Östman, som verkar gå före Krasniqi, Jebara och Rapp. Dessa fanns inte ens med på bänken. Ett lån kanske är möjligt av någon av dessa.

Capotondi kändes som en riktig Vito-värvning, skulle inte vara förvånad om han var med och högg där. Nu blev det Magnusson och Bois som drog längsta strået så spänningen kvarstår gällande vad Vito lyckas få in i truppen.

Roade mig att backa till slutet av mars. Den här tråden såg likadan ut då. Mängde av spekulationer utan substans, många som var hoppfulla på värvningar i sista sekund. Bortsett från tveksamheten om Mattis kvalitet så var det ungefär samma behov som diskuterades då som nu.

Sedan: pyspunka.

Finns det egentligen något som talar för att det kommer bli annorlunda den här gången?

El_barto att inget hände då talar väl för att det borde hända något det här fönstret.

Till sillytråden: var fan har vårt självförtroende tagit vägen? Är inte vi som grupp starkare än att klara en i ärlighetens namn ganska kort period av motgång? Jag litar fullt på Foyston, Vito, Jens och spelartruppen. På samma sätt som jag litar på EF, Sektion Södra osv. Detta är ett hack i kurvan, något kommer att ske och det här blir bra. I november dricker vi champagne och i april har vi en fullsatt premiär. Det är min tro.

Ingemar varför? Som kommunicerats tidigare är ekonomin i behov av försäljningar.

VV-Oppnasitt84 säkert med och högg där och på andra liknande övergångar vi ser nu i superettan av karaktären spelar av rätt typ som visat att man håller hög nivå i serien.
                Det tråkiga är ju att tex Landskrona verkar mer attraktivt.

JFA att inget hände då talar väl för att det borde hända något det här fönstret.

Gör det verkligen det? Eller betyder det något alls?

Ols Krasniqi har jag hoppats på sedan fönstret öppnade. Har inte gett upp honom än

• Ols svarade på detta.

Jag hoppas också på Krasniqi, länken finns där för den som letar - Vitos beryktade möte med Patrick Mörk för ungefär 1000 inlägg sedan som @Kullabella spotade. Manne

Idag öppnar restaurang Östergatan igen efter semestern. Kan nån punktmarkera luncherna i veckan? Och är det på grund av att det varit stängt som Vito inte rott någon värning i hamn???