lazr Kan man inte hantera problem eller motgång utan att tappa formen eller glöden, då behöver man jobba på just det mentala kring det. Det är isåfall det riktiga problemet.
Exakt just detta. Det är lätt att överanalysera det mentala, men jag måste ändå säga att jag tycker mig se att spelarna har det jobbigt med skallarna efter förlusten mot HeIF. Innan dess hade vi byggt upp en trygghet och ett självförtroende i vårt spel som sedan helt saknades mot Brage och som vi bara fick se i 30 min i andra halvlek mot Östersund. Men det är ju inget som inte kan fixas, dessutom på flera sätt. Det kan handla om en bra träningsvecka och det kan också handla om några nya injektioner.
Vill också bemöta Vitos kommuniktion, eller kanske snarare bristen på den. Sportchefsspelet kan spelas på flera sätt, en del sportchefer ger hintar hela tiden för att hålla spelare + agenter på tårna - andra är mer inåtvända och vägrar kommunicera något utåt innan det är klart inåt (hej Vito). Båda metoderna har fördelar och nackdelar. Jag personligen gillar den sistnämnda stilen så länge den ger resultat. Vilket ju alltid är svårt för oss utomstående att veta nånting om innan nåt har hänt liksom.
Tålamod är svårt. Men nödvändigt.