Lexxy stefanps Är väl mycket bättre o vänta på rätt spelare än att ta en chansning eller få ett sämre förhandlingsläge bara för o få en ny spelklar mot Brage för truppen då kan bli lite tunn annars?
stefanps Lexxy Jo men du ser ju hur bänken ser ut. Mot HIF var det nästan bara defensiva spelare. Det håller inte att ha en sådan bänk för ett topplag. En till offensiv spelare mot Brage hade behövts. Kanske en extra mittback också.
Slangen stefanps Så vad vill du göra? Ta in en offensiv spelare som råkar finnas till hands för att ha på bänken mot Brage? Eller vänta in rätt värvning? Finns ju bara de alternativen. Är ju inte så att Vito låter bli att värva för att han är lat.
ZWEMPA Laget på söndag kan bli: Wallinder, - Varmanen, Adolfsson, Hedlund, Bergkvist, - Kusu, Seger, Ljung, - Mörfelt, ABW, Rodic, - Söderberg, T. Johansson, Thorison, Blad-Pijaca, Adjei, Lunddahl-Persson. Det räcker mot Brage.
stefanps ZWEMPA Om någon blir sjuk eller skadad innan dess? Man måste väga in flera aspekter än bara ”att det ska räcka”. Det kommer vara en risk Öster går in med mot Brage om det inte kommer ett nyförvärv.
Ingemar ZWEMPA Jag är trygg med samtliga namn, även de på bänken. Enda frågetecknet för mig är Adjei som jag inte har sett spela sedan han sprang fram och tillbaka längs med snövallarna på försäsongen. Offensiva kvaliteter ser jag även i Theo och dessutom vill jag dra en lans för Söderberg. Tror att han inte har några bekymmer med att försöka visa sig från sitt bästa jag mot sin gamla klubb.
stefanps Slangen Det handlar om att ge tränaren bästa möjliga förutsättningar för att vinna matchen. Jag är osäker om Öster har det nu sett över trupp. Startelvan är såklart bra, men så defensiv lagd bank är jag tveksam över.
Hasse-Hattrick Man värvar inte för att sätta på bänken. Det kan bli ett bra tillfälle för någon/några junior att vara med i truppen.
stefanps Slangen Helst redan haft ett nyförvärv klart innan HIF matchen men framförallt Brage matchen. Du ser ju att Adjei inte fått spela en minut då tränaren troligen ser att det är en bit kvar för att Adjei innan han kan konkurrera på allvar. Där kan jag tänka mig att Foyston velat haft en duktig ytter istället som kan leverera.
Slangen stefanps Okej. För min del hoppas jag att vi väntar in rätt spelare. Skulle rätt affär gå i lås redan före Bragematchen är det givetvis jättebra men att snabbvärva för att ha bred på bänken mot Brage låter tämligen huvudlöst.
ZWEMPA stefanps I den bästa av världar hade det varit optimalt. Tyvärr är verkligheten inte lika enkel. Det hade såklart varit optimalt för JW comeback men så blir troligvis inte fallet.
Lexxy stefanps Abolut! Vi MÅSTE ha in en ny ytter, helst en mittback med. Innan Söndag så de kan vara med på bänken i Brage. Annars kommer vi få i oss pga tunn trupp o allsvenska drömmen tynar bort igen. Lös det nu eller avgå Vito.
Sniper Lexxy Zamot Er ironi är inte rolig. Respektera att folk tycker olika än att istället håna någons åsikt.
Horn stefanps Håller med, hade varit roligare att föreslå att Stefan skulle sitta som offensiv kraft på bänken. Sen kan jag tycka att man får tåla lite driv på ett öppet forum. Speciellt om man är aktiv och yttrar sina åsikter.
stefanps Horn Vad finns det för mening med den första delen av ditt inlägg? Bara löjligt sagt för att ironisera mitt inlägg.
Zingo stefanps Kanske dags för edit/mod? EDIT/MOD: Absolut. Se nedan. KamiKnazen Vad sägs om lite kollektiv tråddisciplin här för allas vår silly-otåligas skull? EDIT/MOD: @KamiKnazen må vara "senior juniormoderator" men jag kunde inte skrivit det bättre själv. Silly 20XX-trådarna glider ofta iväg åt det ena och andra hållet, men de är självmodererande - framförallt när fönstret är öppet och folk blir trötta på om annat än konkreta sillyrykten tas upp. Många tror att vi älskar att ta bort inlägg, men en bra moderator ska märkas så lite som möjligt. Det allra roligaste/bästa i ett forum uppstår ofta när en diskussion tar spontana vändningar - ibland blir det off-topic men det tar vi så länge inte rena personangrepp eller tjat uppstår. Horn Sen kan jag tycka att man får tåla lite driv på ett öppet forum. Speciellt om man är aktiv och yttrar sina åsikter. EDIT/MOD: Sista kommentaren nu - jag gör ett enda långt OT-inlägg för att inte göra tråden ännu mer OT. Jag ogillar när en klunga gjort som regel att ge sig på en ensam skribent, men annars håller jag med om detta så länge det är åsikten som angrips och inte personen. Av det jag har läst ovan ser jag inget som tyder på att någon behöver känna sig kränkt. Om man har en åsikt och för fram den så kommer det ibland mothugg i form av ironi. Det tycker jag faktiskt att man lite får räkna med.