Årskort 2024 södra stå
Ostertillsjagdor
Du skrev ju att du representerade östers if. Att jag valde polisen före östers if om jag polisanmäler en person som tänder en bengal. Det betyder att du ser dig som en del av klubben. Mitt tips till dig är att sluta bete dig som en liten lymmel och lägg din energi på att sjunga och klappa istället. Då vill t.o.m jag ha dig på arenan. Jag kan t.o.m ställa mig jämte dig och sjunga med dig.
För det första hade jag inte polisanmält någon för en bengal. Förmodligen inte för en banger heller. Men jag vill inte ha bangers på arenan. Inte huliganer med masker över ansiktet heller.
Organiserade bengaler vid en tidsbestämd händelse (exempelvis när spelarna går in på planen) kan jag tycka är okej om det är bestämt ihop med klubben och polisen. Att göra det när publiken själva vill gillar jag inte för det förstör matchen.
Vi behöver inga motståndarfans, om folk skall bete sig såhär?
Valance
Folk här inne är rätt roliga.
Tidigare idag skrev folk att jag skulle sluta leka FIFA och FM. De sa att de garanterat varit östersupporter längre tid än mig. Ungefär som att jag skulle vara en tonåring.
Nu kallas jag för en boomer, en farfar, en paragraf ryttare, Grandpa Simpson och ett gammalt troll.
Allt på samma dag lite kul faktiskt
Nästa hemmamatch ska jag ta med mig ett paket blöjor ifall det är någon i klacken som behöver ett byte
Skärpning
Nej men om alla östersupportrar kommer till premiären i varsin rånarluva och kastar in varsin bengal som random lowlife så vi ser att sprida lite stämning i 2 minuter och samtidigt ser till så att öster får spela utan publik hela säsongen.
Då kan ju alla blöjbarn vara stolta över oss. Det är ju tydligen så man sprider stämning på en arena.
Det är ju den intelligensnivån här inne.
Ostertillsjagdor Detta förslag var ju helt klart ”utanför boxen”. Öster i Samtället kanske ska besöka lokala SIS-boenden? Nytänkande var det ju helt klart i vilket fall.
lfcred du har aldrig funderat på varför det är en ökning med över 50% i publiksnitt, för min del är det enkelt! Svaret på frågan är södra stå , det dem gör för öster är ovärdeligt för hela klubben! Tror inte folk förstår hur mycket tid/pengar dessa personer lägger på denna klubben!
Fortsätt med det ni gör grabbar!
That escalated quickly.
Ökningen på 50% kan förklaras med många orsaker.
- Vi har över en längre tid blivit ett stabilt topplag i SE.
- Det beror på ett bättre lag, roligare spel
- Klubben har jobbat väldigt medvetet att marknadsföra matcherna och få folk att komma.
- Klubben har senaste åren jobbat hårt med att öka intresset för öster bland barn och yngre ungdomar genom ett samarbete mellan kommunen och infört ett skolkort så barn kan se matcherna gratis.
- Fler har velat stå i klacken när det går bättre och vi förväntas vinna fler matcher. Det såg man redan under 2022.
- Stämningen på arenan har blivit bättre senaste åren. Både på södra stå och resten av arenan. Mer folk på läktaren brukar generera i bättre stämning.
- Eastfront har jobbat med att lära sig nya sånger och generellt agerar som en riktig klack. Det har saknats länge.
- Sen finns det en liten klick som vill gå dit för att ställa till med kaos, att göra olagliga saker och agera liten töntig rebell. Vissa tycker att det är roligt, vissa gillar inte det.
Jag skulle säga att 99% beror på de 7 första punkterna och 1% på sista punkten.
Så, nu när en intelligent person har sagt sitt, vad tycker ni andra ?
lfcred jag håller med om att klubben gör mycket rätt också , absolut !
Men för mig personligen så tror jag att man verkligen inte ska underskatta läktarkulturen som växer fram/är påväg tillbaka till läktaren !
Sen tycker jag du har en fruktansvärt tråkig attityd ”nu när en intelligent person”. Bara lägg ner det , det är väl att vi tycker olika som tar oss framåt ?