Hansen Slangen Står mer här: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/februari/10/10-februari-15.06-valdhot-mot-tjansteman-varnamo/
Ryltan Davidsson men det fanns nog en del som drömde om att, likt matadoren på julafton få visa sig tuffa (med sin cape och sitt svärd). Lägga av med sånt är ni snälla. Gå med i en MMA-klubb istället.
Hansen Davidsson Jag var otydlig här: jag misstror inte vad du skrev utan tycker det mest är komiskt att de bara kastar ur sig antal som 80 eller 40 vilket helt uppenbart verkar väldigt tveksamt men jag ville lägga fram även de rapporter som media och polismyndigheten kommer med. Tror på vad du säger. Blir ofta en höna av en fjäder av sånt här för att få klick.
Redarmy88 Jag litar mer på de som var på plats än på det som står o media. All publicitet är bra publicitet. Öster berör och det är bra. Anmäl er till Malmö nu! Så kniper vi tre poäng.
Ryltan Redarmy88 berör? Det skulle förvåna mig om dessa bråkande ungar kan nämna fem spelare i östers A-lag. Vidare är jag tveksam till om de ens hade för avsikt att titta på fotbollen när de åkte till Rydaholm. Ingen i östers ifs demokratiska förening vill att någon slåss. Så dessa ungdomar kan väl bilda en egen förening, förslagsvis en boxningsklubb.
Oldtimern Nu undrar jag om de som deltagit i de slagsmål media rapporterar o om de varit medlemmar i east front, kommer stängas av från östers matcher, o även på detta forum om de nu skriver här
rapparee_1 Ryltan Nu var jag ju själv på plats. Min uppfattning är att det i huvudsak var Värnamos supportar som var övertända och ägnade första halvlek åt ganska primitiva Hata Öster-sånger (två år i Allsvenskan och ni har inte kommit på en enda egen låt?!). Grabbarna i Sektion södra var ganska chill, men stod upp för sitt lag vid några tillfällen och markerade att vi inte tar skit. Jag tar hellre det än likt tidigare år stå med mössan i hand när vakter och andra särbehandlar Östersupportrar. Man ska inte tro på allt som media (eller för all del ibland polisen) säger.
Sääf Sr 80 personer av under trehundra i publiken skulle alltså varit inblandade i en stor konfrontation? Det här luktar ”polisen överdriver för att få det att framstå bättre”, tyvärr.
Slangen Sääf Sr siffran är korrigerad till 40. Vet inte om det stämmer, men siffran 80 har tagits tillbaka. Sen har det inte sagts att de som slogs var en del av publiken.
sandjohansson Slangen Känns som att polisen behövde en förklaring till varför hunden bitit en snubbe. Bettet är ju den enda bekräftade uppgiften. 40 i slagsmål, en gripen men det ”hävdes”. Låter osannolikt.
lfcred Idioter som åker på matcher för att slåss ska givetvis stängas av från östers matcher, från eastfront och från detta forum !!!! Lär er bete er. Annars får vi ringa er mamma och pappa.
Sääf Sr sandjohansson precis så, tyvärr. 80 blev 40, blev 10. Snart fem. Hur dåligt kan man bedöma antal..?
TuffeUffe ”Kontakten mellan supportergrupperna togs mellan telefon.” Går knappast att kalla dem supportrar. *Ringsignal. -Tjena, ska vi boxa? - Absolut, vi kör på det. -Bra, då säger vi så. Extremt löjligt.
Ruuben TuffeUffe Förvånande att de hade kontakt via telefon, annat vore det om de skrev att kontakt togs mellan supportrarna via flaskpost, röksignaler och brevduva.