Hasse-Hattrick Kalle Dahl Så länge Santhe Dahl täcker allt så har de ju inget större behov av att ändra ngt. Undrar hur han ställer sig till frågan? Jag antar ju att både DFF och ÖIF vill bli starkare av ett samgående/samarbete och då är ju Santhe-pengarna helt avgörande.
Oldtimern Inget öster ska hoppa på om man vill ha ordning på ekonomin, önsketänkande, damfotboll har ingen publik, möjligt de kan ha sponsorer öster vill komma åt, men tror detta är döfött, har vi inte brutit en gång
Slangen Planerna på samgående på DFF verkar vara lagda på is enligt Dan. https://www.smp.se/sport/tyvarr-tycks-vaxjo-dff-inte-gora-som-solen-ga-upp-i-oster/
Oldtimern Har vi inte nog med kostnader utan o dra på oss mer, damlag är väl en ekonomisk ättestupa, med 200 åskådare typ, o stora kostnader, möjlig orsak till sammanslagning är väl sponsorerna DFF har
per gustafsson Oldtimern det kommer blir en förutsättning för att få sponsorer i framtiden. Inget seriöst företag kommer vilja satsa pengar i en verksamhet som inte är för alla. Det finns en anledning till att alla stora klubbar satsat på damfotboll senaste åren.
onion Vi har ingen panik med det. Vi kan starta eget damlag från skratch när vår flickverksamhet har vuxit till sig och sedan växa succesivt in i det. Växjö DFF kan hålla på och driva sitt lilla luftslott så länge Sante Dahl tycker det är roligt. Sante Dahl hade ju naturligtvis varit kul att ha som samarbetspartner, men han är tydligen bara intresserad av Växjö DFF och Lakers.
Fotbollsfakiren per gustafsson Det där tror jag inte alls på. Jag tror få utanför politiken ser ekonomisk jämställdhet som topp tre när de väljer lag att sponsra . Att storklubbar äljer att ta in damlag också tror jag handlar om att de tror och hoppas att deras supportrar kommer köpa ännu fler events av klubben helt enkelt. Typ bajen vet att om de skulle starta en varpasektion så kommer det vara hundratals som tittar på helt enkelt. Så är det inte för de flesta klubbarna
onion per gustafsson Östers IF har gjort vad som kan krävas. Vi är nu en klubb för alla med undantag för äldre tjejer/damlag. Men enligt mig kan vi inte dra på oss ett underskott på 6 miljoner ”bara” för att få ett damlag. Det går inte att räkna hem även om publik och sponsorer ökar. Vi får växa in i det helt enkelt som Malmö FF håller på att göra.
Lindstig Var idag på Växjö DFF. 207 personer i publiken. Tur att Växjö kommun o Sante Dahl ser till att de betalar hyra till oss.
east1930 Nu i princip klart hur Öster kommer att gå vidare med sin satsning inom dam-fotbollen. Besked under denna eller nästa vecka.