Tittade på första tjugo igen. Noterar bland annat att Mattis har en hundraprocentig hit rate i sina långa uppspel. Och de halvlånga. Tyvärr också att Mattis och Kusu tycks ha det gemensamt att de måste fumla till det minst en gång per match. Om Kusu kunde avstå fr trolleri varje gång ett bolltapp innebär målchans bakåt, och om Mattis kunde bli tydligare med sig själv när han har några tiondelar på sig att tänka när han är under press i egna området. Då har vi två riktiga toppar här. Jag trodde det inte innan men nu är jag glad över tanken på att Mattis blir ordinarie mitt bredvid Krizak. — Öster inte alls lika förutsägbara i år. ABW ständigt pain in the ass på vänsterkanten, men när han bryter in har han redan stöd bakifrån och kan skjuta en slägga som leder till 1-0. — Alievs framgång kommer att bero på förmågan att befinna sig på rätt plats när det brinner till. Men LAGET tjänar ju på att han är omringad, då gör yttrarna mål i stället. — Ska bli sååå spännande att se hur de mest destruktiva lagen tänker ta sig an det nya Öster. Vi visar ju nu på försäsongen hur vi tänker göra. Och varierar oss! Helt utan enskilda fuckups förlorar vi inte en match. 🩷🥶